Top Ten Tuesday - Böcker som jag har gillat men inte kan komma ihåg något av
 
Jag tänkte prova på att vara med i veckans Top Ten Tuesday idag eftersom det var så länge sedan och för att jag nuförtiden tydligen hakar på varenda lista som jag kan hitta? Men det blev bara fem titlar för mig för jag ville inte krysta fram några fler. Jag hoppas att fler hakar på den här veckan för jag tyckte att ämnet var ganska roligt. Temat är nämligen: Books I Really Liked but Can’t Remember Anything/Much About

Samuel Bjørk - Det hänger en ängel ensam i skogen
Den här boken gav jag 5/5 i betyg och det är väldigt ovanligt, särskilt för en deckare. Det enda jag minns är typ att en av huvudpersonerna åkte ut till en ö och inte ville vara polis längre? Men något mer än så antar jag att den måste ha haft. Fanns säkert en seriemördare med i bilden, jag brukar ju bli ganska lättköpt då.

Camilla Grebe & Åsa Träff - Eld och djupa vatten
Den här läste jag för något år sedan bara men kan inte minnas vad den handlade om? Det jag minns är att jag inte kunde sluta läsa så den måste ha varit hemskt spännande i alla fall. Av mig fick den 4/5 i betyg.

Rainbow Rowell - Komma fram
Även den här boken gav jag 4/5 men det jag kan säga om handlingen är att det finns en gammal telefon med i bilden. Låter ju inte jätteintressant. 

Susanne Boll - Det enda rätta
Ännu en bok som har fått 4/5 men det enda jag kan säga om handlingen är att det inte innehåller så mycket naket som man får känslan av på framsidan.

Andreas Roman - Doktor Joseph
Det jag minns är att den handlar om Voodoo och att jag blev förvånad över hur bra jag tyckte att den var men kan inte säga något mer om den alls. Jo, att jag trodde att det skulle bli en trilogi men att jag fortfarande inte har sett röken av någon fortsättning?

 




#1 - Vargnatts bokhylla

Tyckte också det ryktades om att Romans bok skulle vara första delen i en serie men sen har jag inte hört mer på jättelänge!

Svar: Vi får nog sluta hoppas på fortsättning.
Carolina Edvinsson

#2 - Monika

Det måste ju vara ovanligt att inte komma ihåg en bok som man har gett en femma :) Doktor Joseph skulle vara första delen i en trilogi, men Andreas Roman har tydligen slutat att skriva skräck.

Svar: Ja kanske, fast hur mycket minns man egentligen av alla deckare? De flesta är ju trots allt ganska lika.. ;)
Carolina Edvinsson

#3 - Maria

Doktor Joseph minns jag riktigt bra. Underhållande om zombies, rolig drift med arbetsförmedlingen och så nåt om att hela Gamla stan höll på att flyga i luften. Har inte heller sett till nån uppföljare men jag kanske har missat.

Svar: Ja, arbetsförmedlingen har jag ett svagt minne av nu när du nämner det eller om det var försäkringskassan? Same same ;) Nej, jag tror inte att du har missat. Verkar inte vara någon som har hört något om någon uppföljare.
Carolina Edvinsson