Veckans topplista - Vinterkänsla

Jag har sett att det florerar ett inlägg som heter "Veckans topplista" på diverse bokbloggar och nu har jag lyckats spåra tillbaka det till att det är Johannas deckarhörna som håller i det. Jag antar att det är en lite kortare variant på Top Ten Tuesday? Jag vill ju inte vara sämre så här är min lista (topplista kan jag knappast kalla det) på temat Vinterkänsla. 

John Green, Naureen Johnson & Lauren Myracle - Let it snow
Det här skulle bli min komma-i-julstämningsbok i år men så blev det inte. Kanske nästa år?

Jo Nesbø - Blod på snö
Inte en av hans bästa. Gillar serien om Harry Hole mer.

Anna Jansson - Drömmar ur snö
Hittade den i bokhyllan, visste knappt att jag hade den? Tror inte att jag har läst den heller.

Jørn Lier Horst - Vinterstängt
Just den här har jag inte läst men har läst och gillat hans andra så tanken är ju att komma till den här så småningom.

Orhan Pamuk - Snö
En av få nobelpristagare i min bokhylla och det de har gemensamt, mer än att de har fått nobelpriset, är att jag inte har läst en enda och att jag heller inte ser mig själv läsa någon utav dem inom en snar framtid.


#1 - Boklysten

Har inte läst någon av böckerna på din lista. Tack för tips!

Svar: Knappt jag heller ju :)
Carolina Edvinsson

#2 - violen

Kul med nya bloggar här!

#3 - Sara Pepparkaka

Alltid bra att ha ett förråd med olästa böcker i sin hylla!

Svar: Haha ja, ett lagom stort är bra att ha ;)
Carolina Edvinsson

#4 - [Anna]

Vinterstängd gillade jag, Blod på snö är jag nyfiken på!

Svar: Vad kul att du gillade Vinterstängt, hyser hopp om den då jag gillat de andra!
Carolina Edvinsson

#5 - A ROOM OF MY OWN

Lier Horst brukar jag gilla. Pamuk också

Svar: Och jag som givit upp hoppet om att Pamuk någonsin skulle bli läst blir ju lite sugen nu om du rekommenderar ;)
Carolina Edvinsson

#6 - Evelina

Let it snow läste jag före jul, riktigt mysig och lättsmält och bra underhållning :)

Svar: Ja jag kan tänka mig att den är ganska lättsmält, ibland är ju det precis vad man vill ha :)
Carolina Edvinsson

#7 - Åsa

Läst Anna Janssons bok och boken av Orhan Pamuk, riktigt bra båda två.

Svar: Nämen, då har jag ju något att se fram emot! Pamuk hade jag ju i princip givit upp hoppet om att jag någonsin skulle läsa men nu fick jag tillbaka suget lite :)
Carolina Edvinsson

#8 - Lena

Har inte läst någon av dina vintriga böcker.

Svar: Knappt jag heller ju så då är vi ju två ;)
Carolina Edvinsson

#9 - Vargnatts bokhylla

Vinterstängt har jag läst! :)

Svar: Var tvungen att leta upp din recension, du verkar tycka att den var helt okej! Men inget jag behöver prioritera just nu ;)
Carolina Edvinsson

#10 - Monika

Blod på snö har jag faktiskt inte läst än. Märkligt hur det blir ibland :)

#11 - Bokmode

Hej Carolina! Jag är ny i bokbloggvörlden och ramlade in i din blogg. Vad roligt att läsa din topplista, har själv varit nyfiken på ohran pamuk!

Svar: Välkommen till bokbloggarvärlden!
Carolina Edvinsson

#12 - Annette

Let it snow läste jag förra året innan jul, och det fungerade, jag kom i julstämning :) En väldigt charmig bok.

Svar: Jag får spara den till nästa år då, nu vill man ju bara ha vårfeeling ;)
Carolina Edvinsson

#13 - Kajsa

Let it snow är klart läsvärd tycker jag. Gullig och väldigt julig.

Svar: Jag får spara den till nästa år då, julstämning har jag fått nog av nu ;)
Carolina Edvinsson

#14 - Lottens bokblogg

Blod på snö kom med på min lista också :-)