Émilie Fréche - Jag ska rädda er alla
Johanna Nilsson - För att väcka hon som drömmer
J.K. Rowling - Väldigt bra liv - Om fördelen med att lyckas och vikten av fantasi
Helena Dahlgren - Orkidépojken
Becky Albertalli - Bara tre ord
Jenny Jägerfeld - Blixtra, spraka, blända
Elena Favilli & Francesca Cavallo - Godnattsagor för rebelltjejer 2
Varav egna: 2
Varav lånade: 5
Bästa boken: Godnattsagor för rebelltjejer 2
Sämsta boken: För att väcka hon som drömmer
Antal köpta: 0
Kommentar: Om förra månaden präglades av många bra böcker så präglades juni månad av få och inte så bra böcker. Att det blev så lite läst har dels att göra med att jag var i sluttampen av min masteruppsats men det beror nog också på att jag inte tyckte att någon bok jag läste var särskilt fängslande och att det därför tog tid att läsa ut dem. Har egentligen inte så mycket mer att säga om månadens resultat eller vad man ska kalla det. Det är bara att ta nya tag i juli och hoppas på att jag lyckas pricka in många fullträffar.
Filmer som recenserades på bloggen i juni:
-
Böcker som ej recenserades på bloggen:
Stephanie Blake - Det är orättvist!
Sanna Borell - Klappa snällt