Vecka 31

Måndag och det innebär att vi nu går in på den sista semesterveckan tillsammans. Helgen är uppbokad på varsitt håll så vi funderar på att åka iväg en spontanare någonstans, typ idag. Vi får väl se vart vi hamnat när vi stannar bilen. Lite så. Det innebär också att bloggen kommer fortsätta att eka lite skralt, det är semesterlunken som fortsätter. Just nu läser jag Sofie Sarenbrants bok Tiggaren eftersom jag ville ha något lättsmält. Den var lite för lättsmält känner jag för tillfället. Varför ger jag inte bara upp serien? Har ni också serier som ni bara fortsätter att slösa tid på trots att ni nästan vet att ni inte kommer att gilla den nya delen särskilt mycket? Man fortsätter att hoppas lite i smyg på att mirakel ska ske. Jag har ett antal sådana vill jag lova och jag blir lika irriterad på mig själv varje gång som jag låter de böckerna ta upp tid från andra. Men något måste de ju ändå ha eftersom man fortsätter att plocka upp dem...