Bookbox for kids!

Är det något som jag älskar så är det prenumerationsboxar! Jag har tidigare prenumererat på Glossybox men i mina barndomsdagar var jag ett hängivet fan av både Pollux bokklubb och någon annan typ tjejklubb? Jag tror även att min mamma var med i både Barnens bokklubb och Goboken, för jag vet att vi har böcker därifrån hemma. Nu har även Bonniers bokklubbar startat ett prenumerationstjänst för barnböcker som innebär att du får hem fyra bokpaket per år där innehåller självklart är åldersanpassat men hemligt fram till att paketet landar i brevlådan. Det här är den perfekta grejen för föräldrar som tycker att det är svårt att sovra ut det bra i det stora hav av bilderböcker som finns hos bokhandlare och bibliotek. Är man mot förmodan inte en förälder som läser för sitt barn så är det ännu bättre, för då kommer böckerna och landar på hallmattan som en påminnelse och det finns inte längre några som helst ursäkter. För mig som är väldigt intresserad av barnböcker passar den kanske inte lika bra eftersom jag gillar att välja vilka böcker jag vill köpa själv. Däremot när lilla V blir större så vet jag av egen erfarenhet att det är väldigt spännande att öppna en bokbox där man inte i förväg vet innehållet och som kommer med brevlådan, det är ju inte så ofta man som barn får paket på brevlådan! 

När det kommer till innehållet så är min box anpassad för 0-2 år och det stämmer bra överens med böckerna jag fick. Jag älskar ju Stina Wirsén så den var verkligen en hit! Böckerna om Svea är jag inte lika förtjust i men jag kanske ändrar mig efter några omläsningar. De är ju absolut inte dåliga, jag tycker bara att de är lite platta. Sedan fick man med en så kallad barnvagnsbok också, en bok i mindre format som kan hängas på barnvagnen för att vara lättåtkomlig hela tiden. Det står att den ska vara taktil, alltså att man ska kunna känna på boken, men det kan man inte. Det är bara vanliga sidor i kartong fast i mindre format. Jag tycker också att man hade kunnat lägga lite mer krut på själva lådan. Jag vet att till exempel Glossybox har lådor som man faktiskt kan använda efteråt eftersom de allt som oftast är väldigt fina i sig. Boxen kommer heller inte så ofta, endast fyra gånger per år vilket jag kan känna är ganska sällan. Annars är det en väldigt bra och prisvärd box och eftersom avsändaren är Bonnier tänker jag att det kommer att vara böcker som håller hög kvalitet eftersom jag antar att de tar böcker som har givits ut av Bonnierkoncernen. Summa summarum, bra grej tycker jag!