Veckans topplista - Påskekrim
Det är tisdag och det är hög tid för Veckans Topplista som härstammar från Johannas deckarhörna. Den här veckan är temat Påskekrim – Bästa deckarna just nu och jag tolkar som vanligt temat ganska fritt. Nytt är det men jag kan ju inte gå i god för att det är de bästa deckarna just nu då jag inte har läst dem. Men det är i alla fall böcker som jag både tror och hoppas ska vara bra!

1. Susanne Boll - Eldsystrar
Jag har bara läst en bok av Susanne Boll tidigare och den tyckte jag väldigt bra om men sedan måste jag ha glömt bort henne. Eldsystrar verkar vara första delen i en ny deckarserie? Och nya deckarserier provar jag ju mer än gärna på.

2. A.J. Finn - Kvinnan i fönstret
Den här fick jag hem som recensionsexemplar igår och det är en bok som jag verkligen ser fram emot!

3. Bo Svernström - Offrens offer
Den här ligger också här hemma och väntar på att bli läst. Jag hoppas att den är bra!

4. Jo Nesbø - Macbeth
Den här får vara med på listan trots att den inte har kommit ut än men är ganska säker på att den kommer att vara bra. Något annat vore en enorm besvikelse.

5. Karin Slaughter - Triptyk
Sist men inte minst tar vi med en bra bok som jag faktiskt har läst, nyutgiven i år så den kan väl gillas som att den är ny lite halvt.


#1 - Villa Frejas bokblogg

Tack för tipsen. Jag har inte läst dessa.

#2 - Mösstanten

Tack för tipsen. Har inte läst någon.

#3 - Monika

Triptyk är den enda jag har läst. Än så länge har det inte blivit någon mer Karin Slaughter, men det kommer det definitivt att bli.

Svar: Jag har ju läst en till, men vill nog hålla mig till Will Trent i fortsättningen :)
Carolina Edvinsson

#4 - violen

Macbeth och Triptyk ska jag läsa.

#5 - [Anna]

Triptyk gillade jag och de andra fyra är jag jätte nyfiken på!!

Svar: Ja, jag vill läsa mer om Will Trent!
Carolina Edvinsson

#6 - A ROOM OF MY OWN

MacBeth tänkte jag mig

#7 - Boklysten

Triptyk finns på min lista också.

Svar: Den var riktigt bra! Skulle gärna läsa mer om Will Trent :)
Carolina Edvinsson

#8 - Lena

Tack för tipsen. Har inte läst någon av böckerna.

#9 - Lottens bokblogg

Macbeth är verkligen en bok som man längtar efter...

Svar: Ja, men den som väntar på något gott osv... ;)
Carolina Edvinsson

#10 - Vargnatts bokhylla

Kvinnan i fönstret ser jag fram emot att läsa!

Svar: Jag också! Hoppas att den lever upp till förväntningarna!
Carolina Edvinsson

#11 - Åsa

Mycket nytt, tack för tips! Inte läst någon av dessa.

#12 - Marie%20Eggimann

Kvinnan i fönstret vill jag läsa, den låter lovande.

Svar: Ja, vill hugga tag i den genast!
Carolina Edvinsson

#13 - Bokpool

Tack för tips! Vill läsa alla dom :)