Fredagsfråga - Bloggålder

Jag är tillbaka! Jag tog mig levande ur sista uppsatsveckan och idag vid klockan 10.00 lämnade jag ifrån mig den. Det kändes precis som om en sten lyftes eller snarare som om en klump i magen löstes upp och försvann. Äntligen kan jag göra vad jag vill utan dåligt samvete för att jag inte pluggar. Som nu kan jag till exempel svara på Mias helgfråga som den här veckan lyder: Hur länge har du haft bloggen?

Just den här specifika bloggen startade jag 8 januari 2012 men jag har bloggat betydligt längre än så, nästan så länge jag kan minnas vill jag säga. Riktigt så är det ju inte men jag kanske startade min första blogg 2004 - när jag gick på högstadiet. Då ville jag vara en svår poet och väntade bara på att mina texter skulle bli upptäckta av ett stort förlag! Det blev de aldrig. Drömmen gömdes i garderoben. Nu läser jag och skriver hellre om andras ord.

En stor fördel med att vara bokbloggare är ju recensionsexemplaren som man kan få hemsickade om man har tur! Den här veckan hade jag tur gånger tre och hittade böckerna ovan i brevlådan. Kommer att skriva om dem så fort jag hinner. Det blir säkert väldigt snart nu när jag har oceaner av tid utan den där uppsatsen. Heja! 
 
#1 - Lottens bokblogg

Recensionsexemplaren är definitivt en av fördelarna :-)

#2 - Annette

Visst är det roligt med recensionsexemplaren, jag blir lika glad varje gång det ligger ett bokpaket i brevlådan :)

#3 - Evelina

Skönt att ha lämnat in uppsatsen, då kan du säkert slappna av lite! Alltid roligt med recensionsexemplar!

#4 - Sara Pepparkaka

Vilken härlig känsla att ha lämnat in en uppsats!

Svar: Ja! Så skönt!
Carolina Edvinsson

#5 - Ewa K

Det händer att jag saknar recensionsexen som jag fick tidigare. Men jag tycker inte det är riktigt okej att recensera numera.

Svar: Hur kommer det sig?
Carolina Edvinsson

#6 - Fröken Christina

Oj, ända sedan 2004. Det var ett tag det. Kul att du fortfarande håller på.

Svar: Ja, från och till ska väl tilläggas :)
Carolina Edvinsson