Månadsutvärdering - April

Böcker som lästes i april:
James Maclaine - Visste du att...? - Roliga fakta om världen
Lena Sjöberg - I huset där jag bor
Maria Nilsson Thore - Alla tre på förskolan 
A.J. Finn - Kvinnan i fönstret
Oliver Jeffers - Bokbarnet
Frances Hardinge - Lögnernas träd
Hannah Arnesen - Tågresan
Ylva Blomqvist & Rebecka Wolff (red.) - Vi är syskon: Tolv berättelser om att ha syskon
John Green - Sköldpaddor hela vägen ner
Axel Scheffler - I djungeln
Axel Scheffler - På bondgården
Ida Linde - Mördarens mamma
Mårten Melin - Platt
Hervé Tullet - Säg OH!
Bo Svernström  - Offrens offer
Malin Persson Giolito - Störst av allt
Anna-Karin Garhamn - Puck lär sig cykla
Alison Farrell - Cykelstaden

Varav egna: 14
Varav lånade: 4

Bästa boken: Mördarens mamma
Sämsta boken: Platt

Antal köpta: 3

Kommentar: Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här månaden faktiskt, det ser ju ut som om jag har läst mycket men i sanningens namn så är ju majoriteten bilderböcker. Det har däremot trillat in jättemånga bra recensionsexemplar som jag är så otroligt tacksam för! April var en bra månad för barnboksbranschen. Jag undrar varför de har valt att lägga en stor del av utgivningen just då? Eller det kanske bara råkade falla sig så att just de böckerna som jag var intresserad av gavs ut då. Sammantaget är jag väl nöjd med månadens läsning, många bra barnböcker som sagt men det känns som om jag läste lite snävt. Nästa månad siktar jag på att läsa både bilderböcker, barnböcker, ungdomsböcker, romaner och deckare. Minst en av varje! 

Filmer som recenserades i april:
Husdjurens hemliga liv

Böcker som ej recenserades på bloggen:
-