Veckans topplista - Böcker om mammor

Den här veckan tänkte jag ge mig på att delta i Veckans topplista som Johanna håller i och den här veckan är temat Mors dag - Böcker om eller till mammor. Jag gick på spåret med böcker om mammor och här är fem bra tips om olika mammor. Om jag ska rekommendera en lite extra så blir det definitivt Mördarens mamma av Ida Linde som är så himla bra. Men de andra är också väldigt läsvärda såklart. Jag länkar mina recensioner till böckerna nedan.

Ida Linde - Mördarens mamma
Emma Knyckare - Hit med flaskan! Handbok för panikslagna mammor
Sara Beischer - Mamma är bara lite trött
Malin Wollin - Till min dotter
Alex Schulman - Glöm mig



#1 - Vargnatts bokhylla

Till min dotter har jag här hemma och ska läsa någon gång!

Svar: Den är läsvärd! :)
Carolina Edvinsson

#2 - Monika

Den här veckan har jag nästan inte läst någon bok på någons lista. Det känns märkligt.

Svar: Men vad många nya tips du måste få då :)
Carolina Edvinsson

#3 - Boklysten

Har inte läst någon av de här böckerna. Tack för tips!

#4 - A ROOM OF MY OWN

Glöm mig är en väldigt fin mamma - bok. Mördarens mamma hade jag tänkt läsa

Svar: Gör det, du kommer inte att ångra dig! :)
Carolina Edvinsson

#5 - Anonym

Två har jag läst, särskilt Glöm mig var otroligt välskriven och stark. Mördarens mamma låter intressant. Den skall jag kolla upp. Tack för tips!

Svar: Den är superbra!
Carolina Edvinsson

#6 - Annette

... missade att visa vem jag var... ;)

#7 - Mösstanten

Glöm mig är jag nyfiken på och även mamma är lite trött. Har inte läst någon av dina. Fina tips!

#8 - Lena

Tack för intressanta tips. Glöm mig har jag i min olästhylla. Borde läsa den snart.

Svar: Den är verkligen läsvärd :)
Carolina Edvinsson

#9 - Bokdamen

Inte läst någon på din lista, trevligt med alla tips en får. :)