Ann Aguirre - Enklav
Sarah Watson - Vems bajs?
Lina Neidestam - Rysliga förskolan
Cecilia Heikkilä - Grävlings resa
M.J. Arlidge - ... får leken tåla
David Lagercrantz - Det som inte dödar oss
M.J. Arlidge - Dansa min docka
Sara Ohlsson - Frallan räddar världen
Johanna Nilsson - Om vi bara kunde byta kroppar med varandra
Ben Brooks - Sagor för pojkar som vågar vara annorlunda
Heath McKenzie - Blä! Vem prutta?
Åsne Seierstad - Två systrar
Sara Ohlsson m.fl. - Hetare
Martin Widmark & Petter Lidbeck - En helt vanlig vecka med familjen Jansson
Sofie Sarenbrant - Tiggaren
Varav egna: 13
Varav lånade: 2
Bästa boken: Frallan räddar världen
Sämsta boken: Vems bajs?
Antal köpta: 0
Kommentar: Jag skulle säga att det här kändes som en helt vanlig läsmånad nuförtiden, varken bättre eller sämre. Dessutom många ganska bra böcker men få fullpoängare. Det är i och för sig också ganska typiskt. Att jag läser mycket av mina egna är ju också alltid positivt! Dock kanske ska tilläggas att det den här månaden rör sig om ganska många nyinkomna recensionsexemplar och väldigt få hyllvärmare. Det är som det brukar med andra ord. Jag hoppas att nästa månad bjuder på minst lika mycket läsning!
Filmer som recenserades i augusti:
-
Böcker som ej recenserades på bloggen:
Maria Jönsson - Valdemar i stora skogen
Anna-Clara Tidholm - Läsa bok
Gunilla Bergström - Alfons kompisar
Catarina Kruusval - Ellen och Olle äter
Katerina Janouch - Ingrids första djurbok
Stina Wirsén - Titta!
Eva Eriksson - Julia äter allt
Nicola Davies - Dagen då kriget kom
Ebba Forslind - Jättejättebråttom
Jens Peter de Pedro - Lilla spindel upp och ner
Elin Johansson - Hemma hela sommaren
Megan Everett Skarsgård - Ett super-duper-mega-fantastiskt campingäventyr
Eva Eriksson - Julia är trött
Elin Johansson - När vi skrämde gammelgäddan
Anna Höglund - Förvandlingen