Alfahannen
Titel: Alfahannen
Författare: Katarina Wennstam
Antal sidor: 365 (pocket)
Första mening: "Det var en nejsägare den här gången."
 
Emma Wahl har fått sin första huvudroll i en film
och motspelaren ska vara ingen annan än Jack Rappe,
Sveriges största stjärna i filmbranschen.
Han som har varit i Hollywood, han som ingen kan motstå,
han som räknas som den verkliga Alfahannen.
 
Det är självklart att det inte bara blir en löpsedel
när samma man hittas med livshotande skador i sitt eget hus.
Många är de som tycker att han har fått vad han förtjänar
men finns det verkligen något som rättfärdigar mord?
Och vem av alla som Jack har stött ihop med,
kunde inte kontrollera hatet?
 
 
Det här är den tredje romanen av Katarina Wennstam
och temat med onda män fortsätter.
Jag gillar böcker med teman,
jag gillar ännu mer böcker med viktiga och aktuella teman
och det framförallt gör att jag gillar den här boken.
 
Jag tycker dessutom om att den hoppar i tiden,
inte på ett sätt som gör det förvirrande
utan på ett sätt som gör det intressant att följa.
För även om man vet hur,
så vill man även veta varför.
 
Även om historien är lite vinklad,
och att den framhäver att det finns onda män - undvik dem
så känns den ändå relativt rättvist berättad.
Den förklarar gråzonerna i lagen och att det ibland är svårt att urskilja
vem som egentligen bär den största skulden.
 
Det är inte alltid svart eller vitt.
 
 
Betyg: 4/5
 
Böcker som jag tidigare har läst av Katarina Wennstam:
Smuts