Vattenänglar
Titel:Vattenänglar
Författare: Mons Kallentoft
ISBN: 9789137137483
Antal sidor: 416 (Inbunden)
Första mening: "Himlen är svart bakom ännu svartare moln."
 
Mons Kallentoft är tillbaka
med en ny romanserie
som spelar på de fyra elementen
men fortfarande med Malin Fors i huvudrollen.
 
I den här boken har ett gift par hittats mördade
och deras femåriga adoptivdotter är spårlöst försvunnen.
Malin Fors brottas fortfarande med törsten
efter alkohol och med hennes
problematiska relation till sin egen dotter
men hon får inte ge upp nu
för någonstans där ute finns det ett barn
som behöver hittas innan det är försent.
 
 
Språket som kanske kändes nytt och fräscht i de första böckerna
känns numera bara jobbigt och lite tjatigt.
Och passagerna med de dödas röster
tycker jag faktiskt numera inte alls om.
 
Men det sämsta med den här boken
måste nog ändå vara Malin Fors.
En bittrare mer negativ karaktär
blir nog svårt att finna.
Allt är bara nattsvart hela tiden.
Jag blir faktiskt irriterad på den själviska attityden.
 
Historien är jag också tveksam till,
det är ett för stort ämne och lilla Linköpingspolisen
snubblar över ett stort världsproblem.
 
 
Betyg: 2/5
 
 
Köp den här: Adlibris & Bokus & CDON
 
 
Böcker som jag tidigare har läst av Mons Kallentoft:
 
 
#1 - Annika

Jag håller med dig.Jag tyckte inte alls om boken