Pythians anvisningar
Titel:Pythians anvisningar
Författare: Jerker Eriksson & Håkan Axlander Sundquist
Antal sidor: 379 (inbunden)
Första mening: "Stranden var öde förutom de själva och måsarna."
 
Det här är den tredje och avslutande delen
om Victoria Bergman.
Men även om psykologen Sofia Zetterlund
och polisen Jeanette Kihlberg.
 
Alla dessa mord med kopplingar och trådar till varandra
börjar äntligen få en sorts upplösning
och även fallet med de balsamerade pojkarna
får en nytändning med ny information.
 
 
Jag tycker nog att den här boken
är den svagaste i serien,
vändningarna och spänningen
når inte alls upp i samma grad som förut.
 
Dessutom, även om mycket får en förklaring,
så lämnas det några trådar lösa
och jag förstår inte riktigt allt som hänt.
Vissa mord är jag ännu inte riktigt på det klara med.
 
Slutet tyckte jag även var lite för enkelt,
jag får inte det avslut med Victoria Bergman
som jag kanske skulle vilja ha.
 
Men även om det är mycket klagovisor nu
så tycker jag absolut att serien i sin helhet är läsvärd,
som fristående böcker är de nog ganska värdelösa.
För det här är en helt egen genre inom svensk litteratur,
det är bestialiskt och hemskt och psykologiskt förträffligt!
 
Jag hade bara önskat att slutet gav ett mer bestående intryck.
 
 
Betyg: 3/5
 
 
Köp den här: Adlibris & Bokus
 
 
Böcker som jag tidigare har läst av Eriksson & Sundquist: