Är ni medlemmar på Goodreads? Hojta då!
 
Okej, nu tänkte jag åter igen ge Goodreads ett försök!
Min profil hittar man Här och jag skulle gärna vilja ha massor av vänner,
för att kunna anamma så många boktips som möjligt!
Så om inte ni vill lägga till mig som vän så får väl jag lägga till er, men hur hittar jag er?
 
Och nu till min frågestund till er:
Vad är skillnaden på Goodreads och Boktipset?
Vad ska jag ägna mig åt på Goodreads, liksom vad är roliga funktioner?
Är det vanligt att de svenska upplagorna inte finns med i databasen?
 
Jag är lite smått förvirrad just nu, men det brukar lösa sig efter lite kringsurfande..
 
 
#1 - Zelly

la precis till dig :) Jag själv använder endast Goodreads, inte Boktipset. Men på Goodreads finns även svenska böcker. Jag har nog aldrig stött på att de inte finns. Om du använder en smartphone kan du ladda ner deras app. Då kan man scana in boken man läser med själva ISBN koden, gör jag alltid och det funkar galant.

Svar: Vad bra! :) Och tack för tipset, ska genast kolla upp appen.
Carolina Edvinsson

#2 - [Anna]

Jag finns på både och :)

#3 - Hundöra

Nu har jag också lagt till dig på min GoodReads. Jag föredrar GoodReads för att de klumpar ihop böcker med samma titel. Man får tips på böcker beroende på böcker i dina olika "hyllor" osv. Boktipset är nog bra om du läser mest svenska böcker, men de har mycket färre funktionalitet när det gäller att få boktips.

#4 - novemberskratt.blogg.se

Jag har aldrig använt mig utav boktipset, utan bara utav Goodreads, så kan inte riktigt ge en åsikt om varför den ena skulle vara bättre än den andra.
Men jag trivs själv jättebra på goodreads eftersom att man kan se vad sina vänner/de man följer läser eller lägger till i sina att-läsa-listor och får ihop med det tips på böcker att läsa.
Tycker även om att kika in på de olika diskussionerna som finns - burkar alltid hitta något intressant.
En annan rolig sak är att man kan ha en utmaning mot sig själv, 2013 reading challenge. Himla bra grej som även gör att man har koll på hur många böcker man har läst under året etc.

La till dig som vän där,
ha det bra.