Fredagsfråga - Berättelser från en annan synvinkel
 
Att jag är så sent ute med veckans bokbloggsjerka beror inte på hur svår den är och att jag har gått runt och tänkt på den hela dagen, även om det hade kunnat vara så när jag nu har läst den, utan jag har jobbat och styrt med annat. Men nu är jag åter i fredagsfeeling och tänkte försöka svara på frågan som lyder: Kan du berätta om någon bok/några böcker som beskriver kända berättelser ur någon annan huvudpersons synvinkel? 
 
Jag undviker ju ofta klassiker i den mån jag kan och är oerhört lite insatt i diverse verk av diverse författare (men är desto med insatt i populärlitteraturen vill jag påstå) så mitt svar kan komma att te sig lite töntigt jämfört med er andras. Den jag kom att tänka på var Bree Tanners andra liv eller The short story of Bree Tanner som är en novell som utspelar sig parallellt med boken Ljudet av ditt hjärta som är den tredje boken i Twilightserien. Historien är här från Bree Tanners perspektiv som bara nämns i förbigående i boken. Jag vet inte ens om jag har tolkat frågan rätt men ett svar är det ju i alla fall.
 
 
 
#1 - Lena

Denna veckan var riktigt svårt tyckte jag. Mitt svar blev som det blev :)

#2 - Lottens bokblogg

Frågan var verkligen svår!

#3 - Helena, MsHisingen

Tycker inte alls att det var ett töntigt svar. (Jag hade samma :) )

#4 - Monika

Alla kan vi ju inte läsa klassiker och eftersom jag inte gillar författare som tar "snålvägen" till en bok genom att säga att den innehåller den karaktären från den klassikern så gillar jag ditt svar mer :)

#5 - Holavedsbruden Ewa K

Tack för det lästipset. Gillar att ibland lämna min bekvämlighetszon och läsa något helt annat.

#6 - Helen

Visst var det en svår fråga och jag är inte ens säker på att mitt svar är rätt alls men det fick bli som det blev. Jag har ännu inte läst någon bok alls i denna serie, kanske ska ta och prova någon gång!

#7 - Kimjihei

Själv råkade jag komma in mer på annan popkultur som tv och film. :)

#8 - Kimjihei

Själv råkade jag komma in mer på annan popkultur som tv och film. :)

#9 - Kimjihei

Själv råkade jag komma in mer på annan popkultur som tv och film. :)

#10 - Bokhuset

Svår fråga den här veckan men Bree Tanner är väl ett korrekt svar tycker jag. Har själv inte läst den dock. Twilight kände jag mig färdig med när själva huvudserien var slut.

#11 - Freja

Jag tyckte jerkn var svår och vet inte om jag uppfattat den rätt, men om jag har det så verkar de böcker du föreslår passa in perfekt!