Fredagsfråga - Förändring

Fredag! Fast jag jobbar imorgon så någon riktig fredagskänsla är det väl inte, fast samtidigt är det sällan det när man pluggar tycker jag. Jag kan ju ta ledigt när jag vill, vilket kanske är lite för ofta egentligen. Men nu till fredagens bokbloggsjerkaVilken är den längsta bokserien du har läst och upplever du att skrivandet förändrades (antingen till det bättre eller sämre) längs vägen? 
 

Den längsta serien som jag följer tror jag är Michael Connellys serie om Harry Bosch, jag har försökt att läsa dem i ordning men vet inte hur väl jag har lyckats med det. Nu har han ju dessutom påbörjat en ny om Mickey Haller istället men där är jag i alla fall i fas, tror jag. Jag tycker nog att böckerna har blivit lite sämre med åren men det kan också ha att göra med att jag ibland har läst dem på engelska, det blir ju en annan grej då. Det är väl närmast av "pliktkänsla" jag fortsätter att läsa dem. 
 
Nu ska jag sätta ihop min nya läslampa som jag köpte tidigare idag! Trevlig helg!
 
 
#1 - Anonym

Harry Bosch gillar jag och har läst några av böckerna med honom, men planerar inte ens att läsa hela serien

#2 - Boklysten

Ooops! Var inte meningen att kommentaren skulle bli anonym.... så här kommer den "på riktigt"
Harry Bosch gillar jag och har läst några av böckerna med honom, men planerar inte ens att läsa hela serien

#3 - Lena

Har läst ganska många av Michael Connelys böcker och gillar dem riktigt bra. Man det är nog lite så att av vissa författare fortsätter man läsa böckerna lite av pliktkänsla. Så är det nog mig mig och Elizabeth George.

#4 - Helen

Michael Connellys serie om Harry Bosch har jag läst en del av men tappat bort på sistone faktiskt.

#5 - Johanna

Jag har också läst ett antal Michael Connelly-böcker, men inte alla om Harry Bosch från början. I någon av de senare flätas visst berättelserna om Bosch och Haller samman, så det kanske är bra att ta dem i någorlunda ordning :)

#6 - Monika

Tänkte prova på Connellys serie och lyckades få tag i första boken, Svart eko, men blev inte helt övertygad.

#7 - Vargnatts bokhylla

Connelly har jag inte läst något av faktiskt :)

#8 - Lottens bokblogg

Ja det är lustigt det där, att det blir nästan som en plikt att fortsätta.

#9 - Bokdamen

Michael Connelly har jag läst en del av. Men inte så väldigt många böcker om Harry Bosch.
Favoriten av Connelly är en icke-Boschare, Poeten. ;)

#10 - Helena, MsHisingen

Känner igen att man ibland fortsätter läsa av pliktkänsla. Lite lustigt egentligen.

#11 - Freja

Jag gillar Bosch och läser dem allt eftersom de kommer på svenska. Nu har de ju vävts samman lite med Mickey Haller men det gillar jag!