Fredagsfråga - Udda bok i bokhyllan
 
Jag är ledig var fjärde fredag och det gör mig helt veckovill, är det liksom inte lördag idag? Jag antar att en bidragande faktor till min förvirring är att jag inte har gjort den traditionsenliga bokbloggsjerkan som den här veckan handlar om nördighet: Har du någon riktigt nördig, udda eller till och med pinsam bok i hyllan?
 
Japp, jag har en riktigt udda kandidat i bokhyllan. Udda eftersom jag inte ens vet vad den handlar om och även om den hade varit på ett språk jag behärskar så hade jag nog inte bläddrat i den. Handlar den om te? Jag har sett ordet kamomill i den nämligen så jag drog en chansning, annars är det mest blommor i den. Varför har jag då en bok på finska om jag inte kan finska? För att det är den första julklappen jag fick av min pojkvän. Vi var inte tillsammans då så jag fick den mest som ett skämt, tillsammans med några biljetter, men jag har ändå sparat den av någon anledning. 
 
 
#1 - Boklysten

Visst handlar det om té, närmare bestämt örtté. Och det kan ju vara gott!

Svar: Tack för översättningen! :D
Carolina Edvinsson

#2 - Marie Eggimann

Klart du ska spara den, det var en tanke med boken. Jag har också fått en del roliga böcker och knäppa.

#3 - AlexBokhylla

Älskar historien bakom boken! Förresten, jag har taggat dig i Libester Award i detta inlägget (http://alexbokhylla.blogspot.se/2015/04/liebster-award.html). Gör den om du vill, orkar och när du har tid! :)

Svar: Åh tack, ska genast kolla in :)
Carolina Edvinsson

#4 - Vargnatts bokhylla

Förstår att du har sparat den då! :)

#5 - Bokdamen

Va kul med boken, förstår att du sparat den. ;)

#6 - liza

Så roligt. Innan jag läste inlägget och bara hade sett bilden hann jag tänka "men vänta nu, är hon finsk?" Historien bakom var ju väldigt mysig, it's a keeper !

#7 - Ewelina

Historien bakom boken är ju fin! :) Trevlig helg!

#8 - Monika

Den kan man ju verkligen kalla udda :)

#9 - Elsa-ladyslibrary

En del böcker har man ju minnen till!

#10 - Anonym

Det är kul när man har något minne till böcker. Har också kvar någon med nåt litet personligt meddelande i ;-)

#11 - Hanneles bokparadis

Kiitos! Mielelään!

#12 - Helen

Härligt med en bok som rymmer ett fint minne =)

#13 - Lena

En bok som handlar om te låter ju intressant.