Måndagens Movie: Insidan ut
 
 
Titel: Insidan ut (Inside out)
Premiär: 28 augusti 2015 (Sv)
Längd: 94 min
Genre: Animation, Adventure & Comedy
Medverkande: Amy Poehler, Bill Hader & Lewis Black
Betyg på Imdb: 8,5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Handling: Ilska, Avsky, Rädsla, Vemod och Glädje är inte bara känslor utan även små figurer inuti Rileys huvud som styr hennes personlighet och vardagliga liv. Dessa figurer har följt Riley ända sedan hon föddes och de har bidragit till den person som Riley är idag. Men när familjen flyttar till San Fransisco och Riley tvingas lämna kompisar, skolan och hockeylaget bakom sig blir det bokstavligt talat kaos i huvudet.
 
Omdöme: Jag hade läst mycket fint om den här filmen innan jag såg den och kanske är det därför som jag inte blev så överväldigad som jag trodde att jag skulle bli. Det är helt klart en välgjord och intressant film men den lyckas inte ta sig närmre mig än så tyvärr. Jag tycker att idén är bra men för mig håller den inte riktigt hela vägen, jag tycker nästan att den blir lite för komplicerad. Däremot är de små scenerna som dyker upp i filmen då och då guld värda, med roliga figurer och skämt som passar både små som stora. Jag hade gärna sett mer av den typen av scen som utspelar sig vid matbordet, där vi får inblick även i föräldrarnas hjärnkontor. Men som nästan alltid när det handlar om Pixar så är det en väldigt fin film! Inget snack om saken. Och jag vill verkligen se en uppföljare till den här! Riley i puberteten, det är bäddat för kaos.
 
 
#1 - C.R.M. Nilsson

Jag är väldigt sugen på att se den här. Tror det skulle vara en film helt i min smak :)

#2 - Lena

Denna kommer jag definitivt att se framöver.