Fredagsfråga - Vad vill jag läsa härnäst?
 
 
FriYAY! Fast jag jobbar i helgen så mer Friyay, men det är lite fredagskänsla i alla fall. Nu bokbloggsjerka som lyder: Vad är du mest sugen på att läsa just nu (oavsett om du har boken/novellen/dikten/etc. i din ägo eller ej).
 
Jag har precis läst ut Ole Dole som Annika vill läsa, kan rekommendera! Om jag hade haft den i min ägo så hade jag velat ta mig av Århundrates kärleksskrig av Ebba Witt-Brattström. Har hört både ris och ros. Är mest nyfiken på själva språket, inte så mycket handling. Men eftersom jag inte har den tillgänglig så får det bli något annat istället och det är inte fy skam det heller!
 
 
#1 - Boklysten

Den kan nog vara ganska intressant!

Svar: Ja, språkligt tänker jag i alla fall.
Carolina Edvinsson

#2 - C.R.M. Nilsson

Jo, den boken är jag ju lite nyfiken på :)

Svar: Jag gillade den :)
Carolina Edvinsson

#3 - Johannas deckarhörna

Du hittar nog nåt att läsa så länge ;)

Svar: Haha, ja det brukar inte vara något problem ;)
Carolina Edvinsson

#4 - Vargnatts bokhylla

Kul att du gillade Ole dole :)

#5 - Lion´s Library

Den boken har också väckt min nyfikenhet, hoppas du gillar :)

Svar: Ja, jag får nog snart införskaffa mig den tror jag bestämt!
Carolina Edvinsson

#6 - A ROOM OF MY OWN

jag rekommenderar verkligen Årets kärlekskrig. jag läste den som en sorgesång över ett havererat förhållande. Ebba Witt Brattströms språk är underbart

Svar: Åh, vad kul att höra!
Carolina Edvinsson

#7 - Moas bokhylla

Åh jag vill också läsa ole dole! :)

Svar: Ja, gör bara gör! :)
Carolina Edvinsson

#8 - Lena

Ole dole låter för hemsk för min smak.

Svar: Seriemördare är konstigt nog helt i min smak ;)
Carolina Edvinsson

#9 - Evelina

Ole Dole är jag nyfiken på :)

Svar: Jag rekommenderar den :)
Carolina Edvinsson

#10 - Lotten

Av någon anledning så lockar inte Ebbas bok alls. Men man kan ju inte läsa alla böcker så det kanske är bra ;-)

Svar: Haha, ja rent krasst så borde man kanske känna så oftare. För att ens ha en chans! ;)
Carolina Edvinsson

#11 - Cissi - Bokstunder

Jag tror att Ole Dole är lite för obehaglig för mig. Sen hoppas jag att du får det trevligt med Ebba Witt-Brattströms bok när du väl har den i din hand.

Svar: Tackar! :)
Carolina Edvinsson

#12 - Monika

Känner nog att jag inte är ett dugg intresserad av Århundradets kärlekssaga... Ole dole däremot vill jag väldigt gärna läsa :)

Svar: Jag tror att du skulle gilla Ole Dole så läs den! :)
Carolina Edvinsson

#13 - MissMagic

Århundrates kärleksskrig är jag också nyfiken på :)

#14 - Holavedsbruden Ewa K

Att läsa för språkets skull är inte så dumt det heller.

#15 - Anna

Språkligt är Ebba W-B:s bok fantastisk. Jag hade förmånen att få lyssna på när hon läste ett utdrag på Stadsbiblioteket i Göteborg idag och det var häftigt!

Svar: Ja, det blev jag lite avundsjuk på nu här! ;)
Carolina Edvinsson