Kära Liv och Caroline,
 
 
Titel: Kära Liv och Caroline: Liv Strömquist och Caroline Ringskog Ferrada-Noli svarar på frågor om livet
Författare: Liv Strömquist & Caroline Ringskog Ferrada-Noli
Antal sidor: 284 (Häftad)
Publiceringsår: 2016
Serie: -
Originaltitel: -
Första mening: "Jag tycker att det är extremt tråkigt att raka benen."
 
Handling: Den här boken innehåller frågor som Liv och Caroline har fått från sina lyssnare till En varg söker sin podd. De besvarar frågor som utseende, kultur, politik, vänskap, döden, kärlek, psyket, skapande och hur ska man leva? 
 
 
Omdöme: Det här är ju ingen sammanhängande fiktiv berättelse och det är klart att det blir svårt att tycka till om en form som mer är Fråga - Svar men jag ska försöka så gott jag kan. Jag har inte lyssnat på ett enda avsnitt av deras pod En varg söker sin podd men av någon anledning så blev jag nyfiken på boken ändå. Det var tack vare, eller på grund av vilket man nu vill välja, Instagram faktiskt och att den här boken var ständigt återkommande i mitt flöde. Jag gick på marknadsföringen och var tvungen att kolla in boken. Jag blev absolut inte besviken! Men jag hade kanske förväntat mig lite mer. Vad jag hade förväntat mig vet jag inte ens själv, att skratta lite mer kanske? Men alla vet ju hur svårt det är att skriva roligt så jag vet inte ens varför jag byggde upp de förväntningarna. Boken är på sina ställen ganska kul och det finns en del tänkvärda passager. Jag är dock inte jättebekant med Caroline Ringskog Ferrada-Noli men älskar allt som jag tidigare har konsumerat av Liv Strömquist och det var ju såklart Liv passager jag tyckte allra bäst om. Även om jag måste Citera Caroline här eftersom jag tyckte att det var så fint:  
 
"Riskerar jag att förlora mitt skriftspråk om jag läser mycket av andra?
Caroline: Det går inte att kopiera någon annan ändå. Man blir rikare, inte fattigare, av att läsa andra. Det är som med invandringen. Man kan inte ta in för många, för alla är del av en själv. Du blir bara större."
 
Boken innehåller helt enkelt väldigt blandade frågor och lika många blandade svar. Det är ingen bok som man nog egentligen ska sträckläsa, vilket jag såklart gjorde eftersom jag gör det med alla böcker men om jag skulle ge ett råd till er som vill läsa den här boken så är det att ta en fråga och ett svar lite då och då. Det blir för mycket annars.
 
 
Betyg: 3/5
 
Köp den här: Adlibris & Bokus & Cdon
 
Böcker som jag tidigare har läst av Liv Strömquist: