Skrivpuff: Många sätt
 
Jag hade kunnat
stjäla elräkningar från din brevlåda,
beställa mobilabbonemang i ditt namn,
skriva näthat med din mail och
be varenda telefonförsäljare att ringa upp.
 
Jag hade kunnat
säga att
jag hatar dig
 
men istället 
sa jag att
jag älskar dig.
 
Jag hade kunnat 
stanna
men jag lämnade
 
för inget lämnar så djupa spår
som hjärtesorg.
 
 
 
 
Skrivpuff är en blogg med dagliga ämnesförslag på vad man kan skriva om eller utifrån. Jag har inte skrivit för min egen skull på cirka tre år. Jag kände att jag ville testa. Testa ni också vetja!
 
 
#1 - Ljusletaren

Låter svårt att inte tillåta sig att känna kärlek med risk för att bli sårad.
Bra ordat/ kram

#2 - Clara

Är det du som har skrivit? Otroligt vackert. Väldigt fint språk du har.

Svar: Jo det är jag. Tack! :)
Carolina Edvinsson