Bokbloggsfråga - Boktips
 
 
Hur hittar du inspiration till ditt läsande? Vart får du tips på böcker som du vill läsa (bokbloggar, boktips i tidningar, litteraturprogram på tv/radio/poddar, kompisar eller?) Hur ser din vill-läsa-lista ut?
 
Jag hittar nog mest tips på andra bokbloggar faktiskt men annars räcker det också med att jag går in på en bokhandels hemsida för att vilja läsa det allra mesta som lyfts fram. Läsinspirationen är med andra ord något som sällan sinar. Till sist finner man nog det som mest kan liknas vid min Att-läsa-lista på Goodreads, där klickar jag i att jag vill läsa en bok lite för ofta så den ser tyvärr ändlös ut. I skrivande stund ligger det 318 böcker på den listan och det skulle alltså ta minst tre år att komma igenom den förutsatt att jag inte lägger till några nya böcker vilket såklart inte är ett möjligt scenario!
 
 
#1 - Evelina

Jag vet inte om jag vill kolla hur många böcker jag har som want to read på Goodreads :)

#2 - Evelina

Jag vet inte om jag vill kolla hur många böcker jag har som want to read på Goodreads :)

#3 - Evelina

Jag vet inte om jag vill kolla hur många böcker jag har som want to read på Goodreads :)

#4 - Sofies bokblogg

Bilden är verkligen passande, hur ska jag hinna läsa alla böcker jag har på listan, samtidigt som det kommer så många nya jag är nyfiken på?

#5 - Sofies bokblogg

Bilden är verkligen passande, hur ska jag hinna läsa alla böcker jag har på listan, samtidigt som det kommer så många nya jag är nyfiken på?

Svar: Jag har inget svar på den frågan jag heller ;)
Carolina Edvinsson

#6 - Helen

Bilden är mycket talande, så många böcker, så lite tid! Men samtidigt är det också en del av att älska böcker, de tar ju aldrig någonsin slut!

Svar: Det är rätt, det går aldrig att läsa sig mätt. (Obs, inte avsett rim! ;) )
Carolina Edvinsson

#7 - Maddes bokblogg

Tänk att få tre års semester och bara läsa i kapp :)

Svar: Du, det skulle jag inte tacka nej till direkt! Vem skulle? ;)
Carolina Edvinsson

#8 - Lena

Ja oj, det finns ju mängder av trevliga bokbloggar som man får boktips från.

Svar: Ja, det är så himla bra ju!
Carolina Edvinsson

#9 - Lotten

Ja, inspirationen brukar inte tryta