Naturlig skönhet
Titel: Naturlig skönhet
Författare: Nanna Johansson
Antal sidor: 160 (Häftad)
ISBN: 97891 7037 8966
Serie: -
Publiceringsår: 2017
Originaltitel: -
Första mening: -

Handling: Den här samlingen innehåller högt och lågt, allt ifrån sommarprat till tips från tonårssonen, men gemensamt är att allt är strösslat med humor och satir. 

Omdöme: Varje gång jag har läst något av Nanna Johansson så har jag tyckt att det är lite svajigt, att det ena stunden är briljant medan det i nästa stund är magplask. Och lite likadant känner jag inför det här. Ibland tycker jag att det är genialt och ibland vill jag bara bläddra vidare. Jag tycker att det blir allra bäst när hon gör lite längre serier, som i kapitel 6 som är döpt till djur där vi till exempel lär oss vilka djur som är horor och vilka djur som är madonnor men också om djurrikets sämsta pojkvänner - som för övrigt tydligen är vägglössen! Men å andra sidan är charmen med ett sådant här album att alla nog kan hitta något som de fastnar för och skrattar åt, just för att det är så varierat och för att det blandar högt och lågt. 

Betyg: 3/5

Köp den här: Adlibris & Bokus

Böcker som jag tidigare har läst av Nanna Johansson:
Fulheten
Välkommen till din psykos
Hur man botar en feminist
Mig blir du snart kär i