Veckans topplista - Alla hjärtans dag

Alla hjärtans dag är snart här och temat på veckans topplista kändes ju ganska given. Jag är dock ingen storläsare av romantik och gick istället till min bokhylla för att plocka ut röda böcker - kände att det ändå var en ganska bra tolkning av temat? På min lista hittar vi alltså:

Jo Nesbø - Polis
Spännande spännande spännande! Helst ska man ju självklart ha läst de tidigare delarna om Harry Hole.

Jan Guillou - Dandy
Den här har jag inte läst utan det är faktiskt sambons men han går i god för serien.

Agatha Christie - Mordet på orientexpressen
Den här har jag inte läst. Jag vet! Verkligen skämskudde!

Stefan Ahnhem - Arton grader minus
En deckarvänlig bladvändare.

Diana Gabaldon - Främlingen
Snabbläst men gillade inte så mycket. Har heller inte fortsatt på serien.




#1 - Hanneles bokparadis

lite annorlunda tolking, men funkar!

#2 - Boklysten

Röda böcker funkar ju bra! Har läst Agatha Christie och Diana Gabaldon. Tack för tips om de andra!

#3 - Mösstanten

Rolig vinkel. Har bara läst orientexpressen. Typiskt! Mösstanten gillar klassiker. Tack för listan.

#4 - [Anna]

Artongrader minus är jag jätte nyfiken på!

Svar: Läs den, mycket bra underhållning!
Carolina Edvinsson

#5 - Evelina

Kul tolkning av temat! Ahnhem är jag nyfiken på att läsa :)

Svar: Gör det, snabbläst och spännande!
Carolina Edvinsson

#6 - Villa%252520Frejas%252520bokblogg

Snyggt rött tema. Tack för tipsen.

#7 - A ROOM OF MY OWN

fiffig lösning av uppgiften. har endast läst Christie av dina fem

#8 - Annette

Outlanderserien är ju ändå romantisk om något :)

Svar: Haha ja, det var ren tur att den stod i hyllan ;)
Carolina Edvinsson

#9 - Vargnatts bokhylla

Kul tolkning på temat! :)

#10 - violen

Ja men det var fina omslag för hjärtedagen!

#11 - Fialia

Främlingen är med på min lista med, fast för kärlekshistorien i. Såg att Agatha Christies böcker i den utgåvan du har fanns på bokrean, tänkte köpa ett par. De är ju så snygga.

Svar: Ja, visst är de fina! Fick dem i julklapp för några år sedan. Men har som sagt ännu inte läst.. lite dåligt.
Carolina Edvinsson

#12 - Monika

Rött hade funkat bättre för mig, jag klarar liksom inte sockersött och romantiskt dravel :)

Svar: Är helt på din linje! ;)
Carolina Edvinsson

#13 - Marie%20Eggimann

Vilken tur att du tolkade så för Mordet på Orientexpressen har jag läst.

#14 - Sara Pepparkaka

En alldeles rimlig tolkning.