Veckans topplista - Ser fram emot i vår

Den här veckan blickar vi framåt och kikar in vilka böcker som jag ser fram emot mest i vår i Veckans topplista. Jag presenterar här en lite salig blandning för nästan alla målgrupper. Jag kunde heller inte riktigt bestämma mig för vilken titel som skulle bort så det fick bli sex titlar istället för fem. Ska bli väldigt spännande att se vilka böcker ni har med på era listor och jag hoppas kunna fylla på min egen "att läsa lista" för det finns ju säkert flera som jag har missat. 

1. Jo Nesbø - Macbeth
Utkommer 5 april. Ser alltid fram emot Jo Nesbø oavsett vad han skriver.

2. Lisa Bjärbo - Samtidigt i min låtsasvärld 
21 april. 3-6 år. Gillar Lisa Björbo, gillar Emma Adbåge och tänker att det här kommer att vara en fin kombo!

3. Jenny Jägerfeld - Comedy queen.
21 april. 9-12 år. Gillar Jenny Jägerfeld och trots att jag inte brukar se fram emot böcker för den här målgruppen så verkar den här riktigt bra. 

4. Christina Lindström - Finns det björkar i Sarajevo?
26 mars. 12-15 år. Har verkligen gillat allt av Christina Lindström hittills så varför skulle det vara annorlunda nu? En författare som är rolig på riktig och som verkligen har hittat en ungdomston! 

5. A J Finn - Kvinnan i fönstret
10 april. Marknadsförs som en psykologisk thriller och då har man mig på kroken!

6. Sarah Pinborough - Bakom hennes ögon
18 april. "Med en upplösning som får dig att tappa andan" - Ja tack! 
 
#1 - Mösstanten

Tack för din lista! Någon av deckarna kanske blir aktuell för mig.

#2 - Ugglanoboken

Comedy Queen verkar intressant, tycker jag!

Svar: Ja, Jenny Jägerfeld är lite Måste-läsning!
Carolina Edvinsson

#3 - [Anna]

Kvinnan i fönstret och Bakom stängda ögon måste jag spana in närmare!

Svar: Ja jag också egentligen, vet inte så mycket mer än de där orden de marknadsförs med ;)
Carolina Edvinsson

#4 - violen

En lista för alla, det gillas!

Svar: Tack! :)
Carolina Edvinsson

#5 - Hanneles bokparadis

blir nyfiken på flera, tack för tips!

#6 - Boklysten

Känner inte till någon av de här. Tack för tips!

#7 - Monika

MacBeth ja :) Och så Kvinnan i fönstret också, den tror jag kan vara spännande.

#8 - A ROOM OF MY OWN

Kvinnan i fönstret ska jag hålla ögonen på

#9 - Villa Frejas bokblogg

Många spännande böcker.

#10 - Marie%20Eggimann

Kvinnan i fönstret låter som en Mia bok.

Svar: Ja faktiskt!
Carolina Edvinsson

#11 - Åsa

Bakom hennes ögon blir jag ju nyfiken på. Tack för tips!

#12 - Vargnatts bokhylla

Kvinnan i fönstret ska jag läsa snart :)

#13 - Lottens bokblogg

Hm - 5:an och 6:an blev jag nyfiken på!

#14 - Marie i Skrifvarstugan

Här gav du mig några intressanta boktips :-) Du kan verkligen se fram mot en härlig bokvår.