Veckans topplista - Vinterns bästa
Idag är temat Vinterns bästaJohannas topplista och jag väljer att tolka det som de bästa böckerna jag läste under december, januari och februari. Jag gör som så att jag bara skriver dem här nedan rätt upp och ner. Tre deckare, en bilderbok och ett seriealbum. Lite så min läsning brukar se ut. 

1. Lina Bengtsdottern - Annabelle
2. Annica Hedin -  Stig
3. Karin Slaughter - Triptyk
4. Ane Riel - Kåda
5. Lina Neidestam - Zelda: Uppbrott och utbrott
 
 
 
#1 - Boklysten

Triptyk finns på min lista också.

Svar: Jag såg det, första boken jag har sett som har varit samma! :)
Carolina Edvinsson

#2 - Annette

Kåda och Annabelle har jag läst och håller med om att de är riktigt, riktigt minnesvärda och bra.

#3 - Mösstanten

Tack för tipsen. Jag är särskilt intresserad av Kåda.

Svar: Kåda var riktigt obehaglig!
Carolina Edvinsson

#4 - Villa Frejas bokblogg

Annabelle håller jag med om var bra, och annorlunda.

#5 - Hanneles bokparadis

inte läst dessa, tack för tips

#6 - Monika

Annabelle ja, den kanske man skulle läsa snart. Jag behöver något tokbra :)

Svar: Hm ja, tokbra är den kanske inte. Men bra! :)
Carolina Edvinsson

#7 - A ROOM OF MY OWN

Kåda läste jag och Slaughter står på läslistan sedan länge. Stig blir jag lite nyfiken på

Svar: Om man är intresserad av bilderböcker är det ett måste!
Carolina Edvinsson

#8 - violen

Triptyk än en gång! Vad är det med den boken???? Så många verkar gilla den...:-)

Svar: Haha, ja den verkar tilltala många ;)
Carolina Edvinsson

#9 - Fialia

Tack för tipsen!

#10 - Marie%20Eggimann

1, 3 och 4 har jag tänkt läsa, skönt att det är bra böcker