Månadsutvärdering - September + Oktober
 
Böcker som lästes i september:
Anna Jansson - För dem jag älskar
Malin Persson Giolito - Processen
Katarina Wennstam - Shirins första fall
Johan Theorin - Swedish love: Filmhelgen
Stefan Ahnhem - Motiv X 
Maria Nilsson Thore - Chinos tjocka kinder
Emma Adbåge - Gropen
Ninni Oljemark - Vännerna fixar överraskningskalas
Sharon Bolton - Offer
Pija Lindenbaum - Bidde det då? : Sagan Mäster Skräddare
Åsa Karsin - Lite kul måste man ha
Jacqueline Woodson - Brun flicka drömmer
Mac Barnett - Triangel
Mac Barnett - Fyrkant
Arne Dahl - Inland

Böcker som lästes i oktober:
Moni Nilsson - Så mycket kärlek kan inte dö
Mats Strandberg - Slutet
A. K. Björnsdotter Sääf - Rekordskolan: Vägen dit
Laura Marshall - Vänförfrågan
Sara Lövestam - Under mattan
Charlotta Lannebo - Olle och Bolle handlar
Carin Gerhardsen - Det som göms i snö
Lisa Bjärbo - Viggo och rädslolistan
Eva Staaf - Pang Poff Pavlo: Om när mammor och pappor skiljer sig
Sanna Borell - Kedjan
Per Nilsson - Jag hatar kaniner och blommor och barn

Varav egna: 24
Varav lånade: 2

Bästa boken: Slutet
Sämsta boken: Rekordskolan

Antal köpta: 0

Kommentar:  Herregud vad många böcker hon har hunnit med! Tänker ni säkert nu. Men då ska ni ta i beaktande att det är några noveller och en hel del bilderböcker som finns med i statistiken så ni behöver inte slå på stora trumman. Jag har förmodligen till och med läst färre vuxenromaner än vad jag brukar göra. Hur eller hur så var det en del böcker dessa månader som jag tyckte alldeles särskilt mycket om som Slutet, Gropen, Motiv X, Bidde det då?, Under mattan och icke att förglömma Så mycket kärlek kan inte dö som jag grät floder till. Väldigt olika böcker men alla fantastiskt bra på sitt eget vis. Så på så sätt var det två mycket bra månader! Det ser ju också ut som om jag har fått undan en hel del hyllvärmare med tanke på att majoriteten av de lästa är egna böcker men sanningen är den att de allra flesta är nya recensionsexemplar så inte heller på den punkten kan jag ta åt mig någon ära. Det finns en del att jobba på till nästa månad med andra ord.

Filmer som recenserades i september + oktober:


Böcker som ej recenserades på bloggen:
Louise Greig - Nattlådan
Louise Greig - Mellan tick och tack
Eva Eriksson - Julia på stan
Chris Haughton - Mamma borta
Julia Donaldsson - Den ruskiga rövarråttan
Ulrika Kestere - Ottos ulliga tröja
Ester Eriksson - Det finns ingenstans att fly
Anuska Allepuz - Den är min!
Pija Lindenbaum - Kenta och barbisarna
Lena Sjöberg - Aldrig har jag sett
Gro Dahle - Snäll
Claudia Boldt - Mysteriet med den försvunna tårtan
Joe Stanton-Todd - Svarta klippans hemlighet
Alice Lima de Faria - Fågelfesten
Lucy M. George - På jobbet: Bibliotekarien




#1 - Felicia

Hej!
Var jättegärna med i min tävling på bloggen behöver fler som deltar :) https://bokrelaterat.blogspot.com/2018/11/tavling.html