Hej igen vardag!
 
 
 
Titel: Hej igen vardag!
Författare: Louise Winblad
Antal sidor: 128 (Häftad)
ISBN: 97891 7515 3025
Publiceringsår: 2018
Serie: -
Originaltitel: -
Första mening: -

Handling: Sociala medier tenderar att visa upp en fasad av perfekta mammakroppar, rosévin i kvällssolen när barnen har lagt sig, långa restaurangmiddagar med barn som äter allt och välstädade hem. Här presenterar Louise Winblad en alternativ verklighet till det till synes perfekta livet som alla andra småbarnsföräldrar verkar leva. Författaren visar istället upp en vardag full av stress, smutstvätt, urspårade barn och minst lika urspårade vuxna. Det är en fristad och en motvikt till de ofta orimliga krav som ställs på föräldrar i allmänhet och kvinnor i synnerhet.


Omdöme: Som småbarnsförälder älskar jag ju såklart det här och igenkänningsfaktorn är väldigt hög. Jag är nog en typisk sådan person som tror att så som andra presenterar sitt liv på sociala medier, det är så det ser ut och även om jag intalar mig att det inte påverkar mig så gör det nog det på något plan ändå. Då är det ju tur att man ibland halkar in på andra verkligheter, mer lik sin egen! Jag följer Louise Winblad på Instagram och har således redan sett de allra flesta av bilderna som finns i boken. Det är såklart lite tråkigt, för det är klart att det är roligast första gången man ser något, men det gör heller inte jättemycket på det stora hela. Jag har lånat mitt exemplar av boken men om man äger den så är den perfekt att ta till om man behöver pigga upp sig lite och få tankarna på rätt spår igen. För du är inte värdelös oavsett hur du tror att andra har det eller hur andra gör utan du är en bra förälder precis som du är.


Betyg: 4/5

Köp den här: Adlibris & Bokus

Böcker som jag tidigare har läst av Louise Winblad:
Hej Hej vardag!