Nisse & Nora träffar djuren

Titel: Nisse & Nora träffar djuren
Författare: Emelie Andrén
Illustratör: Lisa Moroni
Antal sidor: 16 (Kartong)
ISBN: 97891 5012 1001
Publiceringsår: 2020
Serie: Nisse & Nora
Originalttiel: -
Rekommenderad läsålder: 0-3 år
Första mening:

Recensionsexemplar från Alfabeta.

Handling: Nisse och Nora ska hälsa på djuren på bondgården. Det blir ett äventyr! Fast kanske allra mest för Nora eftersom Nisse inte är så förtjust i djuren. Djuren luktar konstigt, är stora och kommer för nära. Men finns det kanske något djur som Nisse kanske ändå tycker om? 

 
 
Omdöme: Djur är ju ett väldigt uppskattat tema för små barn och med illustrationer av Lisa Moroni så blir det ju också så himla gulligt. Både min 1-åring och min 2,5-åring tycker om den här väldigt mycket och jag vet inte hur många gånger jag har läst den sedan jag fick hem den. För den minsta är det såklart roligast att peka och härma de olika djuren men på det sättet är det bra att den passar till båda syskonen och att den går att anpassa och läsa på olika sätt. En liten personlig parantes är att jag saknar en hund bland bilderna, eftersom det tydligen enligt min ettåring är ett av de roligaste djuren att härma just nu på delad förstaplats med hästen. Men annars en perfekt presentbok att ge bort till närmsta småbarnsförälder! Påminner väldigt mycket om en lättläst variant av Julia gillar djur, som jag också har skrivit om på bloggen. 

Köp den här: Adlibris & Bokus & Omnible

Böcker som jag tidigare har läst av Emelie Andrén & Lisa Moroni:
Nisse och Nora säger förlåt
Nisse och Nora rymmer
Nisse och Nora tejpar
Nisse och Nora plåstrar om

Böcker som jag tidigare har läst av Emelie Andrén:
Bennis brandbil
Tores traktorskola
Vägarbete och fordonstrubbel

Böcker som jag tidigare har läst av Lisa Moroni: 
Kurrans skatt
Kurran och Pigan räddar en liten
Guldskatten
Julia gömmer sig (Illustratör) 
Julia sätter sig (Illustratör) 
Julia äter allt (Illustratör) 
Julia gillar djur (Illustratör) 
Julia hämtar strumpor (Illustratör) 
Julia på stan (Illustratör) 
Julia hjälper till (Illustratör) 
Julia är trött (Illustratör) 
Julia busar (Illustratör) 
Vill ha den själv (Illustratör)