Fem (tre) böcker som borde filmatiseras - taggen
 
Jag har blivit taggad av Miriam från Schitzo-Cookie att göra den här nya taggen (knappt hinner en försvinna förrän en ny dyker upp, ni bokbloggare är så uppfinningsrika!) som innebär att man ska lista fem böcker som man gärna skulle vilja se som film eller serie. Den svenska versionen är översatt av Pia från Bookrelated, som i sin tur hittade originalet här på Youtube. Min lista saknar som vanligt någon inbördes ordning.. Borde börja öva på det där, någon gång.
 
 
1. Böckerna om Harry Hole av Jo Nesbø
Det är lite för mycket action ibland kanske men ja, med rätt avvägning skulle de nog kunna stå sig som filmer.
 
 
 
2. Böckerna om Alan Banks av Peter Robinson
Här tänker jag mig en serie á la Morden i Midsomer. Engelsk glesbygd. Någon polis. Något mord. Ja men ni hajar? Lite mysdeckare sådär.
 
 
 
3. Jag, En av David Levithan
Hur den här filmatiseringen skulle gå till? Jag har ingen som helst aning. Men sedan är jag ju ingen regissör heller!
 
 
 
 
Jag skriver bara tre böcker, trots att "reglerna" tydligt förkunnar att det ska vara fem men jag kommer helt enkelt inte på fler sådär på rak arm. De allra flesta har ju redan filmrykte kring sig och om jag ska vara helt ärlig så tycker jag att böcker brukar vara bäst som just böcker. Jag är väl lite gammalmodig av mig.
 
 
Jag taggar:
 
 
#1 - Lena

Vilken härlig bild andra punkten har. Där skulle jag vilja vara nu :)

#2 - Zelly

Harry Hole skulle bli bra filmer med rätt regissör och skådespelare :)

#3 - Ewelina

Skulle vara intressant att se Harry Hole på film :)

#4 - Mia Eggimann

Attans har inte läst deckarna av Joe Nesbo än, måste verkligen göra det. Det gick några avsnitt av Alan Banks på tv för ett tag sedan, såg du dem
Mia

Svar: Ja det måste du ;)Nej, det har jag missat? Jaha, då var jag inte först med den idén då ;)
Carolina Edvinsson