Söndagens smakprov - Göra sig kvitt Eddy Bellegueule
 
 
Den här helgen har gått aldeles för fort men nu är det i alla fall söndag vare sig vi ville det eller inte. Jag känner mig definitivt inte redo för att starta upp en jobbvecka imorgon. Var tog helgen vägen liksom? Men här kommer i alla fall ett smakprov för att lätta upp stämningen en smula, det är taget ur boken Göra sig kvitt Eddy Bellegueule av Édouard Louis. En kort men tung bok. Jag har precis läst ut den och säger bara, läs den.
 
 
#1 - Monika

Våp är ju inte så kul att bli kallad av sina föräldrar.

Svar: Nej, verkligen inte.
Carolina Edvinsson

#2 - Joelinda

Den boken har jag läst om och tänkt att jag ska ta tag i någon gång. Den har tydligen varit oerhört omdebatterad i Frankrike.

Svar: Ja, det är hans lite självbiografiska debut tydligen.
Carolina Edvinsson

#3 - Evelina

En väldigt intressant smakebit som får mig intresserad av boken. Trevlig kväll!

Svar: Den är läsvärd :)
Carolina Edvinsson

#4 - Boklysten

Tack för smakbiten!

#5 - Maddes bokblogg

Tack för smakbiten, ny bok för mig!

#6 - Lion´s Library

Tack för smakbiten :)

#7 - A ROOM OF MY OWN

den orkade jag inte med. det är så hemskt med barn som far illa. tack för smakebiten!

#8 - C.R.M. Nilsson

Den här har jag något svagt minne av att ha hört talas om tidigare, men nu blir jag lite nyfiken. Tack för smakbiten!

#9 - Amanda

Men vilken fin blogg!! Jag lägger till dig i min länklista :)
Själv tyckte jag att den här boken var sådär, även om den känns viktig också.

Svar: Tack, vad snällt! :)
Carolina Edvinsson