Hur man blir förälskad i en man som bor i en buske
 
 
Titel: Hur man blir förälskad i en man som bor i en buske
Författare: Emmy Abrahamson
Antal sidor: 218 (Pocket)
ISBN: 97891 7503 5758
Publiceringsår: 2016
Serie: -
Originaltitel: -
Första mening: ""Jag älskar kuk!" säger kvinnan glatt."

Handling: Julie lever tillsammans med sin katt i Wien där hon arbetar som språklärare samtidigt som hon drömmer om det stora genombrottet som författare, hon ska bara komma på en berättelse som behöver berättas. En kväll möter hon Ben på en parkbänk och de två klickar direkt, allt känns perfekt, förutom det lilla problemet att Ben är hemlös och bor i en buske. 


Omdöme: Det här är min tredje kärlekshistoria på väldigt kort tid så jag känner mig ganska mätt på det just för tillfället, särskilt eftersom det inte är en genre som jag vanligtvis självmant plockar upp. De två tidigare böckerna var ju dock ungdomsromaner och hade trots allt en liten svärta i sig medan den här känns väldigt feelgood och alltså ännu längre ifrån vad jag helst läser. Men jag blev så pass nyfiken på den här boken, genom marknadsföring i olika tv-soffor och dagstidningar tror jag, att jag köpte den i pocket och nu är den alltså läst.

Det är en lättsam historia och en kort liten bok som inte är ansträngande att läsa och jag tror att den passar många som handen i handsken, gillar man feelgood eller kärlekshistorier så kan jag rekommendera den här. För trots att det kretsar kring en man och en kvinna som faller för varandra så blir den aldrig överväldigande sockersöt och det är heller ingen historia där en kvinna går och väntar på att träffa mannen i sitt liv så att livet äntligen blir komplett. Trots det osannolika att möta kärleken på en parkbänk så känns ändå den här romanen väldigt realistisk. Och tur är väl det eftersom jag har förstått att en stor del av den faktiskt är sann och att det var så Emmy Abrahamson träffade sin man. Språket flyter lätt och ledigt och stundtals har den sina humoristiska poänger. Jag skulle kanske inte kalla den rolig men den är definitivt lättsam läsning. 


Betyg: 2/5

Köp den här: Adlibris & Bokus