Månadsutvärdering: Maj
 
 
Böcker som lästes i Maj:
Camilla Läckberg - Predikanten
Anders de la Motte - Memorandom
Annika Estassy - Solviken
Maggie Stiefvater - Drömtjuvarna
Samuel Beckett - I väntan på Godot
Annika Estassy - Croissants till frukost
 
Varav lånade: 5
Varav egna: 1
 
Antal sidor: 1 861 
 
Bästa boken: Memorandom
Sämsta boken: Predikanten
 
Antal köpta: 0
 
Kommentar: Ni vet ju redan hur det ligger till med min läsning så jag ska inte tjata om det mer, listan talar sitt tydliga språk. Särskilt när två av böckerna dessutom är kurslitteratur, något som jag annars inte brukar ta med alls. Jag hoppas dock att det blir bättre nästkommande månad, maj brukar ju vara hektisk för de allra flesta och nu hoppas jag att vi går in i lite mer siestatänk. Jag har heller inte läst någon speciellt bra bok som har kunnat lyfta mig ur svackan. Så tips på sådana böcker tar jag tacksamt emot.
 
Månadens utmaning: Den här månaden skulle jag ju finna glädjen med läsandet igen då jag redan i april kände att jag var på väg neråt men med facit i hand kan jag konstatera att jag inte är i mål med den utmaningen än. Svackan är ett faktum. Men jag kommer tillbaka! Det måste jag göra. 
 
Filmer som recenserades i April: