Jag kommer med stryk
 
Titel: Jag kommer med stryk
Författare: Nanna Johansson
ISBN: 97891 7775 0581
Publiceringsår: 2019
Serie: -
Originaltitel: -
Första mening: -

Handling: Nanna Johansson har skapat sig en egen nisch där det gulliga blandas med det äckliga och hon fortsätter att även i det här seriealbumet att blanda högt och lågt. Den här gången befolkas albumet av bland annat ouppfostrade tanter, Stockholmsbeundrande lantisar, käcka motivationsdjur och långrandiga bröllopstalare. Helt enkelt en salig blandning!
 

Omdöme: Jag är alltid lite osäkert inställd till Nanna Johansson, kommer jag att gilla det eller kommer det att bli ett magplask? Jag vet egentligen inte varför jag är så nervös, jag tror att det beror på att jag verkligen verkligen vill älska det men att jag liksom inte kan förmå mig till det? Jag har satt väldigt varierande betyg på hennes senaste seriealbum men just det här tycker jag faktiskt är ganska bra. Eller rättare sagt det som jag tycker är bra tycker jag är riktigt bra och så finns det sådant som jag bara vill bläddra förbi, som liksom går mig lite förbi rent humormässigt för jag förstår inte riktigt vad som skulle vara så roligt med det? Som de återkommande "inne och utelistorna". En annan förändring som har skett är att jag alltid brukar gilla de lite längre serierna mer när en hel historia får ta plats eller serier som blir lite mer informativa, här är det precis tvärtom. Här är det enrutesbilderna som tilltalar mig mest och jag kommer på mig själv med att bläddra lite snabbare när det blir lite längre. Lite av Nanna Johanssons signum är väl ändå också att det drar mot det lite absurda och nästan äckliga medan jag nog gillar mer när humorn landar i någon slags samhällskritik. Sammanfattningsvis finner jag det här albumet helt okej men det blir tyvärr inget som jag skrattar högt åt eller tar med mig något från.


Betyg: 3/5

Köp den här: Adlibris & Bokus

Böcker som jag tidigare har läst av Nanna Johansson:
Fulheten
Välkommen till din psykos
Hur man botar en feminist
Mig blir du snart kär i
Naturlig skönhet