Fulheten (jag förstår tanken men uppskattar den inte)
 
Titel: Fulheten
Författare: Nanna Johansson
Antal sidor: 126 (Häftad)
ISBN: 97891 976103 39
Seriealbum
 
Handling: Serietecknaren Nanna Johansson vrider och vänder på könsstereotyper, normer och allt det söta så att det blir ifrågasättande. Det är kaos och oordnat och på ena sidan förekommer världens ledsnaste tonåringar medan man på den andra sidan finner mamma scan. Ingen kommer undan.
 
 
Omdöme: Jag tycker att det här albumet är ganska svagt och det kan bero på att det inte alls är min sorts humor och jag tycker helt enkelt att det blir för mycket, av allt. Jag kan se det vridna i att My Little Pony har en jättestor kuk men jag tycker inte att det är roligt. Jag tycker bara att det är tramsigt.
 
Jag gillar annars de serier och bilder där män försätts i typiskt kvinnliga situationer, som till exempel på framsidan av en tidning där det ingår stringtrosor och en uppmaning om att banta för att kvinnan inte ska lämna honom. Men även det blir tjatigt efter ett tag. Och jag tycker faktiskt att det stundtals är lite för rått.
 
Kort sagt så tycker jag att det är lite ojämnt och det lämnar mig förvånansvärt likgiltig. Det kan ha att göra med att det är hennes debutalbum och att hon kanske inte riktigt hade hittat sin grej än, eftersom jag gillade Välkommen till din psykos mycket bättre. Hur eller hur tycker jag att man ska kolla in när hon skriver på Politism helt klart värt all uppmärksamhet som det kan få.
 
Betyg: 2/5
 
Köp den här: Adlibris & Bokus
 
Böcker som jag tidigare har läst av Nanna Johansson: