Bokliga Nyårsutmaningar
 
Det har blivit dags att avslöja vilka utmaningar som jag har givit mig själv under 2013, utöver Månadens utmaning som fortfarande kommer att fortlöpa månatligen. Jag är ganska säker på att jag inte kommer att klara alla utmaningar, speciellt inte att läsa alla 'hyllvärmare' när det med största sannolikhet kommer att komma så många nya intressanta böcker under året. Men i år siktar jag högt!
 
 
Läsa alla olästa böcker som finns i bokhyllan:
Jussi Adler-Olsen - Kvinnan i rummet
Sophie Adolfsson - Det känns konstigt att vakna i sin egen säng
Karin Alvtegen - Skugga
Annika Alm - Vingklippt
Birgitta Andersson - Blonde
Jane Austen - Stolthet och fördom Recension
Jane Austen - Emma
Simon Becket - Dödens kemi
Alex Berenson - Infiltratören
Martin Bergstrand - Låt barnen komma till mig
Steve Berry - Tempelriddarens arv
Dan Brown - I cirkelns mitt
Andreas Carlsson - Live to win
Paulo Coelho - Elva minuter
Paulo Cuelho - Zahiren
Michael Connelly - Svart is
Michael Connelly - Dockmakaren
Michael Connelly - Skuggspel
Michael Cunningham - Timmarna
Arne Dahl - Dödsmässa
Nicholas Evans - Mannen som kunde tala med hästar
Monika Fagerholm - Den amerikanska flickan
Karin Fossum - Mordet på Harriet Krohn
Lisa Genova - Fortfarande Alice
Jan Guillou - I nationens intresse
Jan Guillou - I hennes majestäts tjänst
Jan Guillou - Fiendens fiende
Jan Guillou - Riket vid vägens slut
Jan Guillou - Tempelriddaren
Jan Guillou - Arvet efter Arn
Jan Guillou - Vägen till Jerusalem
Jan Guillou - Coq Rouge
Jan Guillou - En medborgare höjd över varje misstanke
Jan Guillou - Den enda segern
Jan Guillou - Den demokratiske terroristen
Jan Guillou - Men inte om det gäller din dotter
Jan Guillou - Fienden inom oss
Jan Guillou - Vendetta
Jan Guillou - Madame Terror
Jan Guillou - Brobyggarna
Thomas Harris - Hannibal
Conn Iggulden - Bergens väktare
Conn Iggulden - Silvrets rike
Conn Iggulden - Kejsaren Krigets gudar
Conn Iggulden - Kejsaren Roms portar Recension
Conn Iggulden - Kejsaren Svärdens fält
Conn Iggulden - Bågens mästare
Åsa Lantz - Vår man i Shanghai
Robert Lodlum - Operation Hongkong
Henning Mankell - Leopardens öga
Liza Marklund - Gömda
Liza Marklund - Asyl
George R.R Martin - Kampen om järntronen
Christopher McDougall - Born to run, jakten på löpningens själ Recension
Denise Mina - Den sista utvägen
Denise Mina - Det heligaste
Håkan Nesser - En helt annan historia
Håkan Nesser - Människa utan hund
Håkan Nesser - Svalan, katten, rosen, döden
Håkan Nesser - Kommissarien
Lauren Oliver - Delirium Recension
Lauren Oliver - Pandemonium Recension
Norah Roberts - På slaget tolv
Peter Robinson - Gallows view
Peter Robinson - The hanging valley
Peter Robinson - Wednesday's child
Peter Robinson - Past reason hated
Peter Robinson - A necessary end
Peter Robinson - En ovanligt torr sommar
Peter Robinson - Roten till det onda
Peter Robinson - Efter alla år av saknad
Peter Robinson - En bit av mitt hjärta
Veronica Roth - Divergent Recension
Veronika Roth - Insurgent Recension
Christin Stielli - Jag älskar dig inte
Donna Tartt - Den lille vännen
Johan Theorin - Sankta Psyko
JRR Tolkien - Hobbiten
JRR Tolkien - Sagan om ringen
JRR Tolkien - Sagan om de två tornen
JRR Tolkien - Sagan om konungens återkomst
Jonathan Tropper - Sju jävligt långa dagar
Minette Walters - Dödlig list
Katarina Wennstam - Svikaren
John Verdon - Tänk på ett tal  Recension
 
 
Läsa fem klassiker 2/5
 
 
Läsa minst 100 böcker 60/100
 
 
Utöver dessa konkreta läsutmaningar ska jag försöka skriva bättre recensioner på bloggen samt ändra design! Jag ska även läsa Peter Robinson samt Michael Connelly i korrekt tidsordning, nu har jag hoppat hej vilt.
 
 
Har ni förslag på någon mer bra utmaning som jag kan lägga till?
#1 - Lena

Det var rejält många oläst böcker du hade!

Svar: Det värsta är att de tenderar att öka hela tiden också ;)
Carolina Edvinsson

#2 - Nilmas Bokhylla

Hehe, alla hyllvärmare var väl att ta i ;) Nej, men stort lycka till! Behöver också ta itu med det :)

SV: Jaa, det är ju det.. lite därför jag läste den men nej, du missar inget.

#3 - [Anna]

Ja Hyllvärmarna ökar verkligen i högre takt än man läser men i år hoppas jag lyckas minska antalet :)

#4 - TinaO

Men herregud människa! Det var som sagt inte små mål du hade med din läsning i år. Jag önskar dig lycka till... ;)