Uppståndelsen
 
Titel: Uppståndelsen
Författare: Dan Buthler & Dag Öhrlund
Antal sidor: 274 (E-bok)
ISBN: 97891 7461 9614
Publiceringsår: 2017
Serie: Christopher Silfverbielke #8 & Jacob Colt #12
Originaltitel: -
Första mening: "Christopher Silfverbielke vaknade och sträckte på sig."

Handling: Christopher Silfverbielke har flytt landet och åkt till Thailand efter att ha förlorat hela sin förmögenhet. För att fortsätta kunna leva ett liv i lyx och flärd umgås han med änkan Mary Jo Chaplain som han även planerar att ärva genom giftermål. 

Omdöme: Jag fortsätter tycka att den här serien borde vara avslutad men ändå fortsätter jag att läsa den av någon underlig anledning. Men den här måste vara den sista boken för mig för nu är till och med mitt tålamod slut och det är inte alls värt tiden. Egentligen är inte mitt största problem med boken att karaktärerna är så oerhört orealistiska och att det inte finns ett uns av mänsklighet i dem eller att hela tonen i boken är både rasistisk och sexistisk. Mitt största problem är att författarna inte ens orkar skriva en riktig handling. Jag läste den som e-bok och trodde helt ärligt att det var något fel på den när den helt plötsligt bara slutade mitt i handlingen, boken är bara en transportsträcka till nästa bok.

Det jag hoppas på genom hela boken är att Christopher Silfverbielke någon gång inte ska få allt han vill ha serverat på ett silverfat och jag undrar hela tiden var Jacob Colt, hans svurna fiende, är någonstans. Han dyker så småningom upp men först på de allra sista sidorna och hoppet lever därmed fortfarande om att rättvisa kan skipas. 


Betyg: 1/5

Köp den här: Adlibris & Bokus

Böcker som jag tidigare har läst av Dan Buthler & Dag Öhrlund:
Mord.net (Jacob Colt #1)
En nästan vanlig man (Jacob Colt #2) (Christopher Silfverbielke #1)
Förlåt min vrede (Jacob Colt #3) 
Grannen (Jacob Colt #5) (Christopher Silfverbielke #2)
Återvändaren (Jacob Colt #7) (Christopher Silfverbielke #3)
Uppgörelsen (Jacob Colt #8) (Christopher Silfverbielke #4)
Erövraren (Jacob Colt #9) (Christopher Silfverbielke #5)
Hämnaren (Jacob Colt #10) Christopher Silfverbielke #6)
Motvind (Jacob Colt #11) Christopher Silfverbielke #7)