Månadsutvärdering - Maj + Juni + Juli + Augusti
 
 
Böcker som lästes i Maj + Juni + Juli + Augusti:
Erik Axl Sund - Glaskroppar
Anita Shreve - Ljus över snö
Susan Abulhawa - Morgon i Jenin
Jeanette Winterson - Fyrväktaren
Mons Kallentoft & Markus Lutteman - Zack
Camilla Läckberg - Predikanten
Anders de la Motte - Memorandom
Annika Estassy - Solviken
Maggie Stiefvater - Drömtjuvarna
Samuel Beckett - I väntan på Godot
Annika Estassy - Croissants till frukost
Mattias Gardell - Islamofobi
Nina Hemmingsson - Snyggast på festen
Jan Stenmark - Pennan i näsan
Nanna Johansson - Mig blir du snart kär i
Carin Gerhardsen - Pepparkakshuset
Per J Andersson - New Delhi - Borås
 
 
Varav lånade: 13
Varav egna: 4
 
Antal sidor: 4 808
 
Bästa boken: Islamofobi
Sämsta boken: Pepparkakshuset
 
Antal köpta: 8
 
Kommentar: Bloggen gick verkligen på sparlåga under sommaren och jag själv hade heller inte så mycket tid eller ork över till läsandet, därav har det ju heller inte funnits så mycket att blogga om. Det blev 17 böcker på fyra månader, det känns lite chockartat måste jag säga. Jag hade blivit mindre förvånad om det hade handlat om en månad, om jag säger så. Men nu är det nya tag och om jag ska komma upp i de där 100 som är målet för året så måste jag nog lägga på ett kol. De recensioner som ännu inte finns på bloggen kommer såklart att dyka upp inom en snar framtid så nu har ni ju dessutom fått en liten tjuvkik om vad ni kan förvänta er. Det är en salig blandning minst sagt.
 
Månadens utmaning: I maj hade jag som utmaning att finna glädjen i läsandet igen och i Juni satte jag målet att läsa en bok, en endaste bok. Nu i efterhand kan jag konstatera att båda har blivit uppfyllda. Jag tycker åter igen att det är kul att läsa och jag tror faktiskt att jag lyckades med att läsa åtminstonde en bok i Juni.
 
 
Filmer som recenserades i Maj + Juni + Juli + Augusti:
 
 
 
#1 - MonsterSteffa

17 böcker är det väl ändå? ;)

Ibland behöver man gå på sparlåga - livet och alla dess etapper kommer liksom "ivägen"!

Svar: Haha, ja det har du ju helt rätt i. Inte bara läsningen som har gått på sparlåga hos mig tydligen ;)
Carolina Edvinsson

#2 - C.R.M. Nilsson

Vad skönt det måste kännas att ha funnit läsglädjen igen :) Lässvackor är verkligen inte roligt och det känns ju som om de aldrig skulle ta slut...