Månadsutvärdering - Juli
 
 
Böcker som lästes i Juli:
Isaac Marion - Warm Bodies
Kami Garcia & Margaret Stohl - Beautiful Darkness
F. Scott Fitzgerald - The Great Gatsby
Boris Starling - Messias
Lauren Oliver - Pandemonium
Caitlin Moran - Morantologi
Suzanne Collins - Gregor, Dödens labyrint
 
Varav egna: 7
Varav lånade: 1
 
Antal sidor: 2 717
 
Bästa bok: The Great Gatsby
Sämsta bok: Morantologi
 
Antal köpta: 0
 
Kommentar: Jag trodde att jag hade läst många fler böcker den här månaden än vad jag har gjort. Det handlar dessutom inte om att jag har läst tjocka böcker för sidantalet är heller inte så högt, tror minsann att jag får "skärpa" mig lite till den kommande månaden. Det som man skulle kunna se som positivt är väl att jag har fått undan lite hyllvärmare.
 
Månadens utmaning: Den här månaden hade jag som utmaning att läsa en klassiker, vilket jag faktiskt gjorde. Dessutom en bra sådan. Så nu är jag uppe i två av de fem klassiker som jag satte upp som mål för mig själv att läsa under ett år. Både Stolthet och fördom och Great Gatsby har varit två bra böcker men jag kan ändå inte se mig själv frivilligt plocka upp en klassiker, det krävs tydligen mer än så för att övervinna mig till den genren..
 
 
#1 - Louise

Älskar bokmärket! :)

#2 - Gia - Bokfrossa

Jag har också svårt att motivera mig själv att läsa klassiker, av någon anledning tycker jag inte att de är särskilt nöjsamma att läsa

Svar: Nae, trots att de få jag har läst har varit bra så känns de en aning torra..
Carolina Edvinsson

#3 - C.R.M. Nilsson

Vad kul att du tyckte om The Great Gatsby! :)