Månadsutvärdering - Oktober
 
 
Böcker som lästes i Oktober:
Maj Sjöwall & Per Wahlöö - Den skrattande polisen
Liv Strömquist - Kunskapens frukt
Stig Trenter - Ingen kan hejda döden
Hening Mankell - Mördare utan ansikte
Marcus Sakey - Brilliance
Michael Hjorth & Hans Rosenfeldt - Den stumma flickan
Fredrik Backman - Britt-Marie var här
Martin Widmark - Diamantmysteriet
Jo Nesbø - Sonen
John Ajvide Lindqvist - Himmelstrand
Olle Lönnaeus - Jonny Liljas skuld
 
Varav egna: 6
Varav lånade: 8
 
Antal sidor: 4 452
 
Bästa boken: Britt-Marie var här
Sämsta boken: Kanske är det allt du behöver veta
 
Antal köpta: 14
 
Kommentar: Vad många böcker jag har lyckats få ihop den här månaden, det var inte dåligt och jag är uppriktigt sagt förvånad själv. Det är nog alla böcker som jag har läst under press i form av kurslitteratur som har gjort det. De enda som eventuellt inte skulle räknas är väl Diamantmysteriet som är en barnbok och Kunskapens frukt som är ett seriealbum men de tar ju ändå tid i anspråk att läsa ut. Annars har det blivit några recensionsexemplar men mestadels deckare och det speglar väl ganska väl hur mina läsvanor ser ut. Jag hoppas att jag kan hålla det här tempot året ut nu så att jag kan få ihop mina hundra böcker innan året är slut.
 
Månadens utmaning: Månadens utmaning för oktober var att beta av samtliga recensionsexemplar och det får jag nog säga att jag har lyckats med. De böcker som inte har haft recensionsdatum än eller som jag nyligen har fått hem kan ju inte räknas. Jag har dessutom bara två recensionsexemplar på lager nu så det känns överkomligt.
 
Filmer som recenserades i Oktober:
 
#1 - Monika

Blev lite förvånad att hitta Kanske är det allt du behöver veta som månadens sämsta. Jag har inte läst den, men jag har bara hört gott om den. Var tvungen att läsa vad du skrivit om den och nu blev jag faktiskt lite tveksam om jag verkligen vill läsa den :)

Svar: Haha, ja jag vet. Jag gillade den inte alls. Men det var mycket slutet som gjorde att den blev så dålig tycker jag, jag blev så himla besviken och det är ju det sista man läser så det hänger liksom lite över de andra delarna.
Carolina Edvinsson

#2 - Nilmas Bokhylla

Det blev en hel del läst i oktober, kul. Hoppas november blir en månad också!

Svar: Hoppas jag också! :)
Carolina Edvinsson