Månadsutvärdering - November
 
 
 
Böcker som lästes i November:
Nanna Johansson - Fulheten
Liv Strömquist - Prins Charles känsla
Mons Kallentoft - Vindsjälar
Malala Yousafzai & Christina Lamb - Jag är Malala
Cassandra Clare - Stad av aska
Julia Skott - Kroppspanik
Liv Strömquist - Ja, till Liv!
Nanna Johansson - Välkommen till din psykos
Orson Scott Card - Enders spel
Suzanne Collins - Gregor Blodets förbannelse
Carol Rifka Brunt - Låt vargarna komma
Lauren Oliver - Rekviem
Paul Brannigan & Ian Winwood - Birth School Metallica Death
 
Varav lånade: 12
Varav egna: 1
 
Antal sidor: 3 336
 
Bästa bok: Ja, till Liv!
Sämsta bok: Birth School Metallica Death
 
Antal köpta: 0
 
Kommentar: Det ser ju ut att ha blivit väldigt många böcker lästa den här månaden men sanningen är ju att fyra av dem är seriealbum och egentligen inte riktigt gills, främst för att de går väldigt snabbt att bläddra igenom. Inte för att de är sämre för det. Annars har det varit en väldig spridning på genre men jag saknar deckaren? Jag får snart omvärdera min självsyn för jag verkar ju inte alls läsa så många deckare som jag säger mig göra. Det har kanske blivit lite väl många ungdomsböcker på sistonde? Kan det bli för många sådana? Vill ni se en ännu större spridning på genrer? 
 
Månadens utmaning: För November månad satte jag ju upp som utmaning att se en filmatiserad bok eftersom jag sa att jag inte var någon filmfantast. Vad går och händer? Jo, jag börjar med Måndagens Movie på bloggen. Så ja, på ett sätt har jag ju lyckats redan där. Men jag har faktiskt även sett en filmatiserad bok. Mina tankar kring den kommer i vanlig ordning upp på måndag så ni får hålla er till tåls en liten stund till. Jag kan avslöja att det är en bok som jag tyckte mycket bra om och med en skådepselare som jag nog håller högst av alla i branschen.
 
 
 
#1 - Zelly

Härlig läsmånad :)

#2 - C.R.M. Nilsson

Du har hunnit med en hel del :)

Och jag tycker att seriealbum gills ;)