Månadens utmaning - November
 
November har gjort sitt intåg, möjligen den tråkigaste månaden på året? Nu vet man att man har alla vintermånader framför sig och det är mörkt redan på eftermiddagen. Det finns inte ens en högtid att se fram emot i november.. Så hur ska vi göra den här månaden roligare då? Ingen aning. En utmaning måste vi ju ha i alla fall och jag tänker mig bok vs. film? 
 
Eftersom jag inte är någon filmfantast kommer jag att nöja mig med om jag läser åtminstonde en bok och sedan ser filmatiseringen. Blir det fler är det bara ännu bättre. Men nu kommer svårigheten, vilken film som är baserad på en bok är värd att se? 
 
 
#1 - Malin

Skulle vilja säga Sagan om ringen, men det är ett projekt att läsa. Många sidor men helt klart värt det :)

Svar: Hm ja, filmerna har jag ju redan sett. Böckerna har jag i bokhyllan men det är som sagt ett projekt att ens påbörja dem ;)
Carolina Edvinsson

#2 - [Anna]

Allt för min syster den boken och filmen är riktigt bra :)

Svar: Den har jag redan både läst och sett, irriterar mig dock på att filmens slut är annorlunda mot bokens.
Carolina Edvinsson

#3 - Lena

Jane Eyre

Svar: Tack för tipset! Boken har jag ju hemma så då får jag ju en hyllvärmare + klassiker i ett :)
Carolina Edvinsson

#4 - Angelica - Biblioteket

Tycker att filmatiseringen av The perks of being a wallflower var fantastiskt bra! Så den kan jag rekomendera. :)

Svar: Ja den har jag sett och den gillade jag också, följde ju boken så bra också! :)
Carolina Edvinsson

#5 - Åsa

Filmatiseringen av Susanna Kaysens bok Girl, interrupted (Stulna år på svenska) kan jag verkligen rekomendera!

Svar: Den har jag inte hört talas om ens så det tipset mottas tacksamt :)
Carolina Edvinsson