Månadsutvärdering - Januari
 
 
Böcker som lästes i Januari:
Marie Lu - Prodigy
Gillian Flynn - Vassa föremål
James Frey - Kallelsen
Kami Garcia & Margaret Stohl - Beautiful Creatures - Den sista prövningen
Johm Green - Katherine-teorin
Tahereh Mafi - Sätt mig i brand
Suzanne Collins - Gregor, krigarens död
Alex Marwood - Granne med döden
Åsa Grennvall - Mie
Anna-Clara Tidholm - Min brorsa heter Noa
Eva Susso & Moa Eriksson Sandberg - 8 saker du aldrig skulle våga
 
Varav egna: 1
Varav lånade: 11
 
Antal sidor: 3 511
 
Bästa boken: Deras ryggar luktade så gott
Sämsta boken: Kallelsen
 
Antal köpta: 13
 
Kommentar: Jag har haft böcker hemma från biblioteket väldigt länge som jag har lånat om och lånat om och lånat om och lånat om men den här månaden betade jag verkligen av dem. Det slutade med att tre serier dessutom avslutades vilket alltid känns skönt på något konstigt sätt, inget som släpar efter och man behöver inte gå och undra över hur det kommer att gå. Nu vet jag och kan gå vidare. Jag har hittat en ny serietecknare i form av Åsa Grennvall vilket jag för glad för eftersom det jag har sett hittills är hur bra som helst. Jag tycker att jag har haft ett bra läsflow och jag hoppas verkligen att det kommer att hålla i sig väldigt länge till. Det har dock inte blivit så varierat läst utan fokusering har tydligen legat på ungdomsböcker, nästa månad vill jag klämma in lite andra genrer. Kanske till och med en bok från min egen bokhylla? Den här gången blev det ju väldigt mycket lånat.
 
Filmer som recenserades i Januari:
 
 
#1 - Monika

Vad skönt att få ett avslut på serier, det drömmer jag också om att få i år :)

Svar: Ja och om de inte är slut så är det skönt att komma ikapp :)
Carolina Edvinsson

#2 - Klara

Vad roligt att du har fått en bra start på läsåret! :)

#3 - [Anna]

vad skönt att få avsluta lite serier :)

#4 - Zelly

Riktigt duktig du är på att beta av serier januari månad :)

Svar: Ja, tack. Jag är ganska nöjd själv ;) Det värsta är väl att minst lika många kommer att påbörjas i februari om jag känner mig själv rätt ;)
Carolina Edvinsson

#5 - C.R.M. Nilsson

Januari verkar ha varit en bra månad för många av oss :) Härligt med läsflyt!