I stället för dig
Titel: I stället för dig
Författare: Sofie Sarenbrant
Antal sidor: 288 (pocket)
Första mening: "Något var fel."

Det har gått sexton år
sedan den gravida kvinnan försvann i Brantevik
Idag är fallet nedlagt, om än inte bortglömt.
Det finns någon som är fast besluten
om att ta reda på vad som egentligen hände
den där fruktansvärda sommarveckan.


För det första, en sexton år senare historia? Really?
Nej, det stora tidspannet gör ingen uppföljare.

Sedan är boken precis lika lättläst som den innan,
jag läste ut båda på samma dag,
vilket kan verka lite konstigt då jag inte gillade någon.
Jag ville väl bara bli av med dem antar jag.

Det är inga direkt nya karaktärer,
utan precis samma som vävs ihop sexton år senare
vilket jag kan tycka är lite konstigt.
Borde hänt lite mer i livet på sexton år.

Sedan känns historien lite osannolik,
till och med ännu värre än den där gravida kvinnor blev bortrövade.

Jag är ledsen Sofie Sarenbrant
för mig hamnar du i samma bås som Camilla Läckberg
och det är inget bra betyg.


Betyg: 2/5

Böcker som jag tidigare har läst av Sofie Sarenbrant:
Vecka 36