Fifty shades darker
Titel:Fifty shades darker
Författare: E L James
ISBN: 9780099579922
Antal sidor: 532 (pocket)
Första mening: "He's come back."
 
Den andra delen om Mr Grey och Ms Steel
och deras lite annorlunda relation.
OBS! Recensionen kan innehålla spoilers!
 
Den här boken tar vid där den första slutade,
Ana har fått nog av Christians dominerande lekar
och känner att hon inte räcker till som hon är.
Men det dröjer inte längre än fem dagar
innan han hör av sig och vill träffas igen.
 
Det är likvärdigt med sexdelar som i den första boken
och språket är ungefär lika icke begåvat
men däremot tycker jag att det är mer kärlek.
Handlingen blir om möjligt dock ännu fånigare
med psykiskt sjuka ex och hämndlystna arbetsgivare.
 
Jag är kluven till vad jag tycker.
 
Jag tycker att den är upprepande och alldeles för lång
och jag tycker att det här med multipla orgasmer varje gång
och en ständig kåthet stör realismen i boken.
Men den är fortfarande okej som lättsam underhållning.
 
 
Betyg: 2/5
 
 
Köp den här: Adlibris & Bokus & CDON
 
 
Böcker som jag tidigare har läst av E L James:
 
 
#1 - Nilmas Bokhylla

Håller på med den nu men hoppas tycka bättre om den :D