Sandmannen
Titel:Sandmannen
Författare: Lars Kepler (Alexander och Alexandra Coelho Ahndoril)
Antal sidor: 518 (inbunden)
ISBN: 978 91 0 013016 9
Första mening: "Det är mitt i natten och snö blåser in från havet."
 
En ung man återfinns på en hög järnvägsbro,
mitt i natten en iskall vinternatt söder om Stockholm.
På sjukhuset påstår sig han heta Mikael Kohler-Frost
men det måste vara omöjligt
för han är dödförklarad sedan sju år.
 
Mikael Kohler-Frost var ett av Jurek Walters offer.
Seriemördaren som dömdes till livstids rättpsykiatrisk vård
efter att han greps på bar gärning
av Joona Linna och Samuel Mendes.
 
Fallet måste tas upp igen.
Den här gången är det bråttom.
Tänk om det finns fler levande offer?
 
Någon måste vinna seriemördadens förtroende.
Men ingen kan gömma sig för Sandmannen.
 
 
Herregud säger jag bara.
Mitt internet bestämde sig för att sluta fungera,
så jag började på den här boken
och slutade inte förrän den var utläst.
Och först då hoppade internet igång igen.
Om det inte är ett tecken så vet jag inte.
 
Det var länge sedan jag sögs in i en bok,
länge sedan en bok fick mig att hålla andan
och vilja bläddra vidare med en gång för att få veta vad som händer.
 
I den här boken får man veta lite mer bakgrund om Joona Linna,
om varför han egentligen är som han är, så rädd och så självvald ensam.
De tigare böckerna har innehållit lite för mycket "Hokus Pokus" för mig
och för många poliser som har en helt och fullt korrekt intuition.
Men när det kommer till seriemördare så måste jag väl erkänna
att jag kan förbi se mycket som jag annars kanske hade sett som lite överdrivet.
 
Om ni ska läsa den här, se då till att ni har tid framför er.
Det är mitt bästa tips!
 
Någon som vet när nästa bok kommer ut!?
 
 
Betyg: 5/5
 
 
Köp den här: Adlibris & Bokus & Cdon
 
 
Böcker som jag tidigare har läst av Lars Kepler:
 
#1 - Nilmas Bokhylla

Kul att du gillade den :D