Det du inte såg
Titel: Det du inte såg
Författare: Patrik Sjöberg & Markus Lutteman
Antal sidor: 403 (inbunden)
Första mening: "Det var en kratfansträngning bara att ta sig upp i sittande ställning och få benen över sängkanten."

Det här är Patrik Sjöbergs historia
bakom alla kulisser och löpsedlar.
Han vill ha upprättelse.

Den börjar redan i tidig ålder, hur han som barn
känner sig försummad av sin far och hur han
växer upp till rebell och sedan hittar
sitt kall i livet i form av höjdhopp
och slutar inte förrän i nuet.

Jag känner inte till Patrik Sjöberg
mer än något höjdhoppsrekord och
mindre snälla löpsedlar.
Det är allt.

Men boken fick stort mediapådrag
och när man hör om övergrepp
som inte ens stora starka Patrik Sjöberg
vågar värja sig mot blir man nyfiken.

Och jag tycker att boken är hyfsad, rättvis
men stundtals ganska så tråkig.
Mest för att jag har noll intresse av höjdhopp
och alla anledningar till att vissa tävlingar inte gick så bra.

Den är okej.
Inget jag bär med mig.


Betyg: 3/5