Drömmen förde dig vilse

Titel: Drömmen förde dig vilse
Författare: Anna Jansson
Antal sidor: 320 (pocket)
Första mening: "Med några enkla tryck på tangentbordet kunde han via satellit se de små människornas vardagliga liv."

En sjuksköterska hittas halshuggen och
utklädd till brud i den botaniska trädgården
och Maria Wern blir tilldelad fallet

eftersom hennes kollegor
redan är upptagna med att hitta
de tre killarna som misshandlade Maria Wern
när hon försökte skydda en pojke
som höll på att bli ihjälsparkad.

Och ondskan verkar inte upphöra där..


Jag har haft turen att inte se
Eva Röse gestalta huvudrollen som Maria Wern
även om man knappt kan kalla henne
huvudrollsinnehavare eller huvudkaraktär
eftersom de flesta får ungefär lika mycket plats i boken

så alltså slipper jag nästan
ha henne på näthinnan
när jag läser boken.

Jag tycker att boken är okej,
bra för att vara svensk kvinnlig deckarförfattare.
Som ni borde känna till är jag annars
inte världens största fan
till just sådana.

Även om boken är lite långsökt,
att det är en i mängden i en serie
och att den är lite uttjatad

så känns det ändå inte
som om jag har läst det här förut.

Betyg: 3/5

Tidigare böcker som jag har läst av Anna Jansson:
Svart fjäril