Eclipse

Eclipse

Ännu en bok i Twilight serien är utläst
och jag förvånar mig själv
att jag inte har tröttnat, än.

Den är så bra.

Fast bäst är den när det handlar om kärleken,
den mellan Bella och Edward
och det är till och med så
att jag kan sugas ner i ett hål av avundsjuka
på dessa fiktiva karaktärer.

Så illa är det, så nördig är jag.

Men den har även sina dåliga sidor,
det är en kärlekshistoria
men med fartfylla hinder runtomkring
och dessa actionfyllda stunder
gör sig inte rättvisa i boken,
spänningen uteblir.

Jag borde nog dock ta en paus
från en värld av vampyrer och andra kreatur,
nästa bok får nog bli en annan.


"It’s not like love at first sight, really. It’s more like… gravity moves. When you see her, suddenly it’s not the earth holding you here anymore. She does. And nothing matters more than her. And you would do anything for her, be anything for her… You become whatever she needs you to be, whether that’s a protector, or a lover, or a friend, or a brother."

Tidigare böcker som jag har läst av Stephanie Meyer:
Om jag kunde drömma
New Moon