Höstoffer

Titel: Höstoffer
Författare: Mons Kallentoft
Antal sidor: 428 (pocket)
Första mening: "Är pojken på filmen rädd?"

Det här är den tredje boken om Malin Fors,
det är dock den första för mig så
lite förvirring räknade jag med
men det gick bra att läsa ändå.

En advokat känd för sin hänsynslöshet
hittas mördad på markerna
av sitt nyinköpta slott

och blickarna riktas direkt
mot de förra slottsägarna.
Men skulle en försäljning vara en orsak till mord?


Jag borde gilla den här boken
så det tar emot lite att säga
att jag inte gör det.

Den är bra skriven rent språkligt
och med oväntade berättarvinklingar
men jag sugs aldrig in i historien.

Fokus ligger inte direkt på mordet och dess utredning
utan mer på karaktärerna, som det oftare börjar göra nu,
och i sanningens namn så är jag lite less
på otrogna och alkoholiserade poliser.


Betyg: 3/5